اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

منتظر کار فرهنگی از فرهنگیان قزوین هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از جامعه فرهنگیان استان قزوین انتظار کار تربیتی می‌رود.

منتظر کار فرهنگی از فرهنگیان قزوین هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز به مناسبت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی که یادگار شهیدان رجایی و باهنر است، یکشنبه شب مراسم بزرگداشتی با حضور مسئولان شهرستان البرز، مدیران مدارس، معاونان و مربیان پرورشی، مشاوران، مربیان قرآن و کارشناسان این اداره در تالار شهر شهرداری الوند برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم ضمن تبریک هفته تعلیم و تربیت اسلامی و اینکه مربی تربیتی باید با نشاط، عاشق کار بوده و انگیزه داشته باشد، اظهار داشت: کار مربی تربیتی اغنای نیاز است نه ارضای نیاز.

سالار قاسمی تأکید کرد: اگر ما بخواهیم تغییری در مدرسه و دانش‌آموزان به وجود آید، نخست باید از خودمان شروع کنیم، تغییر دست خود انسان است و دیگران نمی‌توانند در ما تغییر ایجاد کنند که این عمل نیز با شعار و حرف حاصل نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه از جامعه فرهنگیان انتظار کار تربیتی می‌رود، به طرح این سئوال پرداخت که تغییر چگونه ایجاد می‌شود و افزود: بزرگ فکر کردن، خلاق بودن و متفکرانه و مدبرانه عمل کردن در کار و دچار روز مرگی نشدن از عوامل ایجاد تغییر مطلوب است.

قاسمی از چهار اصل مهم تربیتی در دنیا یاد کرد و گفت: اصل نخست ترویج و گسترش خرد جمعی است به نوعی که میهمان افکار همدیگر باشیم.

وی در تعریف اصل دوم عنوان کرد: ترویج تعقل و عاقبت اندیشی در بین دانش آموزان که در راستای آموزه‌های دینی باشد امروز است. قاسمی عنوان کرد: پذیرش خطا و اشتباه یکدیگر اصل سوم است و باید به گونه‌ای مطرح شود که دانش آموزان با تقویت آن در خود، واکسینه شوند و اصل چهارم نیز دوری و اجتناب از اندیشه غلط است.

در این مراسم محمدحسین تقوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز مطالبی را پیرامون امور تربیتی بیان کرد.

در پایان حجت‌الاسلام علی طهماسبی امام جمعه شهر الوند ضمن تبریک هفته تعلیم و تربیت اسلامی به تمام مربیان و دلسوزان نظام گفت: تربیت دانش‌آموزان آثار و برکات خیری دارد و نباید از مسائل علمی و تربیتی دانش‌آموزان غافل بود.

لازم به ذکر است که در این مراسم از فرزندان شاهد شاغل در حوزه پرورشی، جانبازان، ایثارگران و فعالان حوزه پرورشی تجلیل شد.

انتهای پیام/77008/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول