اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم و مسئولان محقق می‌شود

یک استاد دانشگاه در خصوص نقش مردم در اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: هیچ هدفی در جامعه ایرانی و اسلامی پیش نمی‌رود مگر اینکه مردم و مسئولان در انجام آن عمل و به‌نتیجه رساندن آن مشارکت همه‌جانبه داشته باشند.

اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم و مسئولان محقق می‌شود

بهروز همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، راه عبور از مشکلات، مقاوم کردن اقتصاد و خودکفایی عنوان شده است.

وی پژوهش‌های کاربردی، شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل این دانش به فن و تکنولوژی برای تولید ثروت در کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر اقتصاد ما یک اقتصاد تا حدودی آسیب‌پذیر از لحاظ مسائل مرتبط با تحریم‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ناحیه دشمنان و استکبار جهانی به‌شدت مورد تحریم‌های همه‌جانبه قرار گرفته، برنامه‌ریزان اقتصادی باید با ارائه راهکارهای مفید، تبعات ناشی از تحریم‌ها را به حداقل برسانند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی یک دشمنی دائمی و همیشگی است، ابراز داشت: امام راحل معتقد بودند که آمریکا تا ما را به دست کشیدن از دین، ارزش‌ها و اعتقاداتمان وادار نکند، دست از سر ما برنمی‌دارد.

همتی ادامه داد: در چنین شرایطی ما چاره‌ای جز مقاومت در مقابل خواسته‌های نامشروع، نامعقول و غیرمعمول آمریکایی‌ها نداریم و این مقاومت نیازمند یک «اقتصاد مقاومتی» است.

به گفته وی، مسئولان باید راهکارها را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که بتوانیم از مراحل دشوار تحریم‌ها که بر اقتصاد کشور ما تاثیر گذاشته، عبور کنیم.

همتی در خصوص نقش مردم در اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: هیچ هدفی در جامعه ایرانی و اسلامی پیش نمی‌رود مگر اینکه مردم و مسئولان در انجام آن عمل و به‌نتیجه رساندن آن مشارکت همه‌جانبه داشته باشند.

وی تصریح کرد: دولت بدون همراهی و همکاری مردم قادر نخواهد بود که اهدافش را محقق کند و مردم نیز بدون مساعدت و کمک دولت موفق نخواهند بود.

این استاد دانشگاه معتقد است راهکارهایی که توسط مسئولان برای اقتصاد مقاومتی طراحی می‌شود، مشارکت مردم را در این خصوص به حداکثر ممکن برساند.

همتی گفت: در شرایط به‌هم‌ریختگی و وضعیت نامطلوب اقتصادی جهان و در حالی که بحران‌های منطقه در حال رشد است، مردم باید با تفکر و پیش‌بینی نسبت به آینده برنامه‌های خود را تنظیم کنند تا دچار بحران نشوند.

همتی با بیان اینکه کشور ایران دارای منابع داخلی و معادن غنی است، یادآور شد: باید این ذخایر به ثروت تبدیل شوند و به‌سمت رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل دانش به فن و تکنولوژی و ثروت حرکت کرد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید به‌سمت پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی پیش بروند و از دانش عظیمی که در اختیار دارند در زمینه دست‌یابی به دانش‌های نوین حرکت کنند.

انتهای پیام/2700/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول