اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد

اختصاص اعتبار 700 میلیارد تومانی برای شالیزارهای شمال کشور

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر جهادکشاورزی گفت: برای تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور 700 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

اختصاص اعتبار 700 میلیارد تومانی برای شالیزارهای شمال کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی جوادی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران که در سالن اجتماعات این سازمان در مرکز مازندران برگزار شد، اظهار داشت: مردم کشور در سال جاری با مشارکت در انتخابات حماسه سیاسی را در کشور محقق کردند.

وی افزود: دولت با تدبیر و مذاکراتی که به وجود آورد تنش‌زدایی کرد و کشور را به سمت آرامش جلو برد و ماشین سنگین تحریم بیگانگان را شکست.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه این دولت، دولت تعادل است با تندرو، کندرو، میانه‌رو، چپ و راست و با هر مذهب و ملیتی کار می‌کند، تصریح کرد: همه ملت ایران در حماسه اقتصادی شرکت داده می‌شوند و تحول ایجاد می‌کنند.

وی بخش اصلی محور کار در اقتصاد مقاومتی را کشاورزی دانست و ادامه داد: سیاست‌های دولت یکی پس از دیگری در بخش کشاورزی اعمال می‌شود.

جوادی افزود: در ماه گذشته با تنفیذ رهبری پروژه 550 هزار هکتاری خوزستان کلید خورد که طی سه سال 1.5 میلیارد  تومان اعتبار و 300 هزار شغل در منطقه ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: همین سیاست‌های دولت با همکاری مجلس و قوای مختلف باعث شد تا جلوی واردات میوه به کشور گرفته شود.

جوادی خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی را باعث امیدواری کشاورزان دانست و گفت: بالا بردن ضریب مکانیزاسیون و ماشین‌آلات کشاورزی که مازندران در این حوزه توانمند است باعث توسعه کشاورزی می‌شود.

وی به توانمندی‌های مازندران در زمینه کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: این استان باید بتواند قطب ویژه کشاورزی در کشور شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: اگر مازندران را از بخش کشاورزی کشور کم کنیم مشکلات زیادی بر کشور مستولی می‌شود.

وی متوسط طول عمر مدیریتی در مازندران را اندک دانست و خاطرنشان کرد: متوسط عمر دولت هشت سال است و تلاش می‌شود سازمان جهادکشاورزی از ثبات مدیریتی برخوردار شود.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور در سه استان گیلان، مازندران و گلستان به مدت سه سال اجرا می‌شود، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت فروش نفت، مقداری از توان اعتباری دولت این طرح از فاینانس خارجی استفاده کرده و 105 هزار هکتار از اراضی شالیزاری نوسازی می‌شود.

جوادی ادامه داد: مقرر شد 70 درصد اعتبار طرح از طریق فاینانس، 15 درصد از منابع داخلی و 15 درصد مانده از طریق خودیاری اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه 45 هزار هکتار از اراضی مازندران در اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای شمال قرار دارد، تصریح کرد: 50 هزار هکتار در گیلان و 10 هزار هکتار در استان گلستان وجود دارد.

جوادی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شمال کشور 700 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی افزود: با اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزارهای شمال کشور مشکل اصلی ما که عدم بهره‌برداری صحیح از اراضی کشور است برطرف و متوسط برداشت از هکتار افزایش می‌یابد.

معاون وزیر در پایان سخنانش متذکر شد: حیدرپور باید بتواند با استفاده از منابع انسانی که نیاز به ترمیم در روحیه، حقوق، مسکن، و فوق‌العاده است با همکاری وزارتخانه و استانداری بخش کشاورزی در استان را رونق دهد.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول