اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/66

فعالیت انتخاباتی 4 نامزد در ولایت «پکتیا»/نگرانی‌های امنیتی در پکتیا برطرف شده است

سخنگوی والی پکتیا با اشاره به فعالیت انتخاباتی چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ولایت پکتیا گفت: وضعیت امنیت این ولایت بهتر از دیگر ولایت‎های مرزی افغانستان با پاکستان است.

فعالیت انتخاباتی 4 نامزد در ولایت «پکتیا»/نگرانی‌های امنیتی در پکتیا برطرف شده است

«روح‎الله سمون» سخنگوی والی پکتیا در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل گفت: چالش اصلی انتخابات موضوع امنیت است و بایستی گفت که هیچگونه نگرانی از این بابت در این ولایت وجود ندارد.

سمون افزود: ولایت پکتیا با توجه به اینکه یکی از ولایت‎های مرزی افغانستان با پاکستان است، اما امنیت در این ولایت برای برگزاری انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی بهتر از دیگر ولایت‎های همجوار با پاکستان است.

وی در ادامه گفت که ولایت پکتیا تاکنون هیچ‎گونه شاهد ناامنی و یا حمله انتحاری پس از آغاز مبارزات انتخاباتی نبوده است.

وی تأکید کرد: ولایت پکتیا با داشتن 14 منطقه، هیچ‎گونه ناامنی در آن وجود نداشته و پیش از برگزاری انتخابات امنیت تمام این ولایت تأمین شده بود.

سخنگوی والی پکتیا در ادامه به نیروهای امنیتی این ولایت اشاره کرد و گفت که مسئولان امنیتی این ولایت نیروهای کافی برای تأمین امنیت در انتخابات را دارند.

وی افزود که این نیروها می‎توانند امنیت تمام ولایت پکتیا را در روزهای رقابت‌های انتخاباتی و در روز انتخابات تأمین کرده و از نفوذ تروریست‌ها در آن جلوگیری کنند.

وی یکی دیگر از علل تأمین امنیت در این ولایت را همکاری ساکنان این ولایت با مسئولان امنیتی عنوان کرد و گفت که مردم این ولایت به شکل قبیله‎ای زندگی کرده و از تمام گفته‎های بزرگ قومی خود پیروی می‎کنند.

فعالیت انتخاباتی گسترده 4 نامزد انتخابات در ولایت پکتیا

سمون در ادامه به حضور تیم‎های انتخاباتی در ولایت پکتیا اشاره کرد و گفت که برخی از تیم‎های انتخاباتی پس از آغاز مبارزات انتخاباتی در این ولایت به طور گسترده فعال شده‎اند.

وی افزود که تاکنون 4 تیم انتخاباتی مربوط به «عبدالله عبدالله»، «زلمی رسول»، «عبدالرب رسول سیاف» و «اشرف غنی احمدزی»، فعالیت‌های انتخاباتی خود را در این ولایت آغاز کرده‌اند.

به گفته او، این تیم‎های انتخاباتی در هماهنگی مقام‎های این ولایت دست به کار شده و از آنجایی که معلوم می‎شود در رقابت تنگاتنگی با همدیگر قرار دارند.

سخنگوی والی پکتیا در ادامه تصریح کرد که چند تیم انتخاباتی مربوط به دیگر نامزدها نیز در این اواخر با مقام‎های این ولایت هماهنگی کرده و قرار است آن‎ها در آینده نزدیک دفاتر انتخاباتی خود را در این ولایت افتتاح کنند.

فعالیت کمیسیون مستقل انتخابات با استقبال مردم روبرو شده است

سمون در ادامه به استقبال مردم از تیم‎های انتخاباتی و مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت پکتیا اشاره کرد و گفت که حضور مردم در این راستاها پر رنگ است.

وی افزود: مردم ولایت پکتیا در این دور رقابت‌های انتخاباتی همواره با تیم‎های انتخاباتی همکار بوده و برخی از اقوام از نامزدهای مورد نظر خود حمایت می‎کنند.

سمون در ادامه گفت که فعالیت مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز با استقبال ساکنان ولایت پکتیا روبرو شده و به همین صورت اکثر ساکنان ولایت، کارت‎های رأی‎دهی اخذ کرده‎اند.

سخنگوی والی پکتیا در پایان خاطرنشان کرد که قرار است کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان 142 مرکز رأی‎دهی را در این ولایت در روز برگزاری انتخابات راه اندازی کند.

وی در این مورد افزود: هیچ‎گونه تهدید امنیتی تاکنون فرا روی مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات و تیم‎های انتخابات قرار نگرفته است.

بر اساس تقویم از پیش تعیین شده کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی این کشور در تاریخ 16 فروردین سال آینده میان 11 نامزد برگزار شود.

ناامنی، سرمای هوا و مداخله کشورهای غربی بزرگترین چالش فرا روی انتخابات سال آینده افغانستان بر شمرده می‎شوند، اما ولایت پکتیا با توحه به موقعیت جغرافیایی خود از جمله ولایت‎های گرم سیر افغانستان به شمار رفته و سرمای هوا نمی‎تواند در آن چالشی جدی به حساب رود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول