اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اختتامیه نخستین جایزه ادبی ارومیه صورت می‌گیرد

رونمایی از کتاب «پیر پیشگام» در حوزه هنری آذربایجان‌غربی

مسئول دفتر مطالعات پایداری حوزه هنری آذربایجان‌غربی از رونمایی کتاب «پیر پیشگام» همزمان با مراسم اختتامیه نخستین جایزه ادبی ارومیه در حوزه هنری استان خبر داد.

رونمایی از کتاب «پیر پیشگام» در حوزه هنری آذربایجان‌غربی

مصطفی قلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب از طریق چاپ خاطرات رزمندگان و عاملان همین انقلاب، می‌تواند گام مهمی در راستای شناساندن فرهنگ و هویت خود به نسل‌های بعدی باشد و در این راستا نقش موثری داشته باشد.

وی رسالت و نقش دفتر مطالعات پایداری حوزه هنری آذربایجان‌غربی را جمع‌آوری و نشر مطالب مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان عنوان کرد و افزود: در همین راستا گردآوری خاطرات رزمندگان و انقلابیون، زندگینامه شهدا و جانبازان و خاطرات آن‌ها، مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی و نشر آثار دفاع مقدس نیز از دیگر وظایف دفتر مطالعات پایداری حوزه هنری استان است.

مسئول دفتر مطالعات پایداری حوزه هنری آذربایجان‌غربی با اشاره به شکل‌گیری این بخش از سه سال گذشته در حوزه هنری استان، گفت: در این مدت هفت جلد کتاب در ارتباط با انقلاب و دفاع مقدس در حوزه هنری به چاپ رسیده است.

وی تازه‌ترین کتاب منتشر شده در این قسمت را «پیر پیشگام» برنوشته از خاطرات حاج حمید ناسونیه‌چی که از پیشگامان انقلاب اسلامی در ارومیه بود، اعلام کرد و افزود: مراسم رونمایی از این کتاب 21 اسفندماه همزمان با اختتامیه نخستین جایزه ادبی ارومیه در محل حوزه هنری آذربایجان غربی با حضور هنرمندان و پیشکسوتان عرصه کتاب برگزار می‌شود.

مسئول دفتر مطالعات پایداری حوزه هنری آذربایجان غربی تصریح کرد: این کتاب در 6 بخش تدوین شده است که بخش نخست آن مربوط به خاطرات دوران کودکی و جوانی حاج حمید ناسونیه‌چی بوده و بخش دوم آن به دوران تحصیل وی در ارومیه، قم و تهران مربوط می‌شود.

قلی‌زاده بخش سوم این کتاب را مربوط به فعالیت‌های حاج حمید در ژاندارمری که در راستای خدمت به دین و کشور و انجام فعالیت‌های انقلابی در آن جا بوده است، اعلام کرد و گفت: بخش‌های چهارم و پنجم این کتاب نیز به فعالیت‌های وی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در دوران انقلاب و پس از پیروزی آن مربوط می‌شود.

وی بخش پایانی این کتاب را حسن ختامی از آن عنوان کرد و افزود: اسناد و تصاویر مربوط به مطالب مطرح شده در قالب این کتاب نیز در صفحات پایانی کتاب به تصویر در آمده است.

قلی‌زاده انجام این اقدامات را گامی مهم در راستای حفظ تاریخ و هویت مشاهیر استان و نقش مهم آن‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه خاطرات «سرهنگ کبیری» نیز در آستانه چاپ قرار دارد، اظهار کرد: هم‌اکنون چهار عنوان کتاب نیز در همین راستا از طریق حوزه هنری استان در دست چاپ است که پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت‌ماه سال آینده منتشر شوند.

گفتنی است، حاج حمید ناسونیه‌چی متولد سال 1310 ارومیه بوده که خاطرات وی از فعالیت‌های خود در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در قالب کتاب «پیر پیشگام» توسط مصطفی قلی‌زاده گردآوری و تدوین شده است.

انتهای پیام/61006/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول