اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کردستان:

نقطه قوت حوزه هنری کردستان توجه به تمام شاخه‌های هنری است

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: توجه به تمام شاخه‌های هنری نقطه قوت این نهاد است چراکه ما به دنبال جذب حداکثری هنرمندان هستیم.

نقطه قوت حوزه هنری کردستان توجه به تمام شاخه‌های هنری است

امین مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: حوزه هنری نهادی فرهنگی با اهداف و سیاست‌های خاص است که زیر نظر دفتر رهبری اداره می‌شود.

وی تصریح کرد: این نهاد با نقشه راه قرار دادن بیانات رهبری به دنبال تحقق اهداف و سیاست‌های مد نظرش است.

رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه جذب حداکثری هنرمندان مهم‌ترین اولویت حوزه هنری کردستان است، افزود: حفظ کرامت، تکریم هنرمندان و تلاش در راستای جذب حداکثری آنان از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است.

مرادی افزود: امروزه بیشتر هنرمندان کردستان حوزه هنری را خانه خود می‌دانند و در بسیاری از برنامه‌ها حضوری فعال دارند.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری حمایت و توجه به هنرمندان در شهرستان‌های مختلف استان را مورد توجه قرار داده است، گفت: در برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌ها هنرمندان شهرستانی را فراموش نکرده و از توان و استعداد آنها نیز بهره گرفته‌ایم.

رئیس حوزه هنری کردستان افزود: در همین راستا حوزه هنری استان از تیمور قادری یکی از هنرمندان کامیارانی و گروه نمایش سقز حمایت کرده است.

مرادی افزود: در زمینه حمایت از نویسندگان نیز تاکنون چندین کتاب از آثار نویسندگان شهرستان‌های مختلف استان به همت و حمایت حوزه هنری به چاپ رسیده است.

وی توجه به تمام شاخه‌های هنری را نقطه قوت حوزه هنری دانست و بیان داشت: مثلا در بخش موسیقی ضمن توجه به موسیقی سنتی، موسیقی پاپ را نیز با توجه به مخاطبان و نیاز جامعه مورد توجه قرار داده‌ایم.

رئیس حوزه هنری کردستان افزود: حوزه هنری با حمایت از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در سطح استان برای اقشار مردم جامعه بسته به نیاز روز برنامه دارد.

مرادی با بیان اینکه کار باید با اعتقاد باشد، گفت: مدیران ما برای دستیابی به اهداف از حالت شعار بیرون و عمل‌گرا باشند.

وی تصریح کرد: اگر مدیران خود را از بدنه مردم بداند قطعاً نتایج مطلوب‌تری را به دست خواهند آورد.

رئیس حوزه هنری کردستان در مورد استقبال مردم کردستان از سینما بهمن به ویژه در روز "سلام سینما" اظهار کرد: این طرح در کل اقدام ارزشمندی بود که توانسته تا حدود زیادی اشتیاق مردم به حضور در سینما را به دنبال داشته باشد.

مرادی اضافه کرد: هر چند معتقدیم این برنامه نقاط ضعفی هم داشت، اما در مجموع آغاز حرکتی برای اقدام بهتر در این حوزه در استان بود.

وی افزود: این مهم بستر را برای حضور کسانی که شاید یک بار هم به سینما نیامده بودند را فراهم کرد.

رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه تعریف ساز و کار خاصی برای اینگونه اقدامات ضروری است، گفت: تجویز یک نسخه واحد با توجه به وضعیت فرهنگی و اقتصادی مردم در استان‌های مختلف در اجرای چنین برنامه‌های خطاست.

نگاه حوزه هنری به سینما اقتصادی نیست

مرادی استمرار اینگونه برنامه‌ها در ایام مختلف سال را ضروری دانست و بیان داشت: نگاه حوزه هنری به سینما اقتصادی نیست و تنها هدفش قرار گرفتن سینما در سبد فرهنگی خانواده‌هاست.

وی اضافه کرد: توجه به نقاط محروم و حاشیه شهر در اجرای این طرح‌ها در دستور کار حوزه هنری قرار گرفته و در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس حوزه هنری کردستان در زمینه سینما روباز آبیدر به عنوان ظرفیت مناسبی در استان اشاره کرد و بیان داشت: حوزه هنری به منظور راه‌اندازی این سینما حاضر به هرگونه حمایت و همکاری با شهرداری است.

مرادی در پایان عدم برنامه‌ریزی دقیق و نبود پیوست فرهنگی را مهم‌ترین دلیل بلااستفاده ماندن این سینما طی چند سال اخیر دانست و بیان داشت: اگر هر کار فرهنگی قبل از اجرا پیوست فرهنگی داشته باشد قطعا نتایج بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام/79002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول