اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ایلام در مجلس خبر داد

سئوال از وزیر کشور درباره علت ممنوعیت تردد انفرادی از مرز مهران

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: علت ممنوعیت تردد انفرادی از مرز مهران از وزیر کشور سئوال شد.

سئوال از وزیر کشور درباره علت ممنوعیت تردد انفرادی از مرز مهران

احمد شوهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در کمیسیون امنیت ملی از عبدالرضا رحمانی فضلی درباره علت ممنوعیت تردد انفرادی در مرز مهران سئوال شد. 

نماینده ایلام، ایوان، مهران، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر کشور باید پاسخ قانع‌کننده‌ای در این رابطه داشته باشد و گرنه این سئوال در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر اجازه تردد انفرادی به زوار در مرز مهران داده نمی‌شود اما در مقابل در قالب کاروان و پرداخت هزینه‌های هنگفت به شرکت‌های خارج استان این مهم محقق می‌شود.

× ممنوعیت تردد انفرادی در مهران قانونی و شرعی نیست

این نماینده مجلس اضافه کرد: این موضوع نه عرفی، نه قانونی و نه شرعی است و شخص وزیر کشور باید در نخستین فرصت این موضوع را رفع کند.

شوهانی تصریح کرد: کسی که دارای گذرنامه و ویزای کشور عراق است نباید با ممانعت تردد انفرادی از سوی مسئولان کشورمان مواجه شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: افزون بر این، از وزیر کشور در خصوص به کارگیری افراد بازنشسته در استانداری‌ها سئوال شد و دلیل بی‌توجهی به این موضوع از سوی متولیان امر در استان‌ها را با توجه با صدور بخشنامه‌ها و ممنوعیت این عمل جویا شدم.

× نورچشمی‌ها از اجرای بخشنامه معاف هستند

وی افزود: چندی پیش بخشنامه‌ای از سوی وزارت کشور به استانداری‌های ابلاغ شد که از نیروهای مامور در بدنه وزارت کشور به سازمان‌های خود عودت شوند.

این مسئول با بیان اینکه عده‌ای از افراد در این میان در وزارت کشور باقی مانده‌اند که این برخلاف اصل عدالت است، اضافه کرد: قصور در این راستا کاملا هویدا و آشکار است و سبب نارضایتی مجموعه وزارت کشور شده است.

شوهانی تصریح کرد: افزون بر این، بارها شهروندان استان ایلام از من پرسیده‌اند که چرا در این بخشنامه نورچشمی‌ها در استانداری‌ها و وزارت کشور باقی مانده‌اند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر قانون و بخشنامه‌ای صادر می‌شود برای همگان باشد نه تنها برای عده‌ای خاص.

انتهای پیام/2246/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول