اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی درمیان مطرح کرد

بهره‌مندی 6250 نفر از طرح‌های اجتماع‌محور در درمیان

رئیس بهزیستی درمیان گفت: از ابتدای سال جاری 14 تیم اجتماع‌محور شامل 10 تیم با رویکرد محیط آموزشی و چهار تیم محلات برگزار و حدود 6 هزار و 250 نفر از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

بهره‌مندی 6250 نفر از طرح‌های اجتماع‌محور در درمیان

محمد‌رضا محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 443 نفر در درمیان از طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: طی این مدت 47 نفر مراجعه کننده ژنتیک زیرپوشش بهزیستی درمیان، به دلیل مشکلات قبل و حین بارداری و قبل و حین ازدواج برای آزمایشات، درمان و پیشگیری از این شهرستان به مرکز استان ارجاع شده‌اند.

غربالگری بینایی 2850 کودک در درمیان

رئیس بهزیستی درمیان با بیان این‌که از ابتدای سال جاری‌ تا‌کنون 170 کودک زیرپوشش برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند، افزود: همچنین طی این مدت غربالگری بینایی 2 هزار و 850 کودک نیز انجام شده است.

محمودی گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون در حوزه آسیب‌های اجتماعی بهزیستی این شهرستان، سه کارگاه مهارت‌های زندگی برگزار و 160 فراگیر در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری دو کارگاه پیش از ازدواج با حضور 70 شرکت‌کننده و دو کارگاه آموزش زندگی خانواده با 117 فراگیر از دیگر اقدامات حوزه آسیب‌های اجتماعی بهزیستی درمیان طی این مدت بوده است.

فعالیت 14 تیم اجتماع‌محور در درمیان

رئیس بهزیستی درمیان در ارتباط با حوزه پیشگیری و درمان بهزیستی این شهرستان متذکر شد: از ابتدای سال جاری 14 تیم اجتماع محور که شامل 10 تیم با رویکرد محیط آموزشی و چهار تیم محلات برگزار و حدود 6 هزار و 250 نفر از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

محمودی یادآور شد: در حوزه درمان تنها در مرکز سرپایی این اداره از ابتدای سال جاری تعداد 165 نفر داروی متادون، اپیوم و به وپره نورفین دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از این آمار تعداد 140 نفر از مددجویان مرکز سرپایی بهزیستی درمیان نیز یاری‌برگ دریافت کرده‌اند.

رئیس بهزیستی درمیان تعداد پرونده‌های فعال در مرکز گذری یا کاهش آسیب معتادان (DIC) را 90 پرونده عنوان کرد و گفت: تمام این افراد از خدمات بهداشتی، تغدیه، مشاوره‌ای و گروه درمانی بهره‌مند شده‌اند.

محمودی با بیان اینکه چهار مرکز پیشگیری تحت نظر بهزیستی درمیان فعال است، خاطرنشان کرد: این مراکز شامل مرکز مشاوره و روانشناختی سطح سه، مرکز DIC یا مرکز کاهش آسیب معتادان، مرکز سرپایی درمان و بازتوانی معتادان و مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) می‌شود.

انتهای پیام/69017/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول