اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

انتقاد فولادگر از رسوخ تجمل‌گرایی در زندگی ایرانی

نمایند‌ه مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بدون فرهنگ‌سازی تحقق نمی‌یابد، گفت: زمانی مردم روستاهای ما در تأمین نیازها خودکفا بودند اما اکنون به دلیل تجمل‌گرایی مشکلات اقتصادی در کشور پدید آمده است.

انتقاد فولادگر از رسوخ تجمل‌گرایی در زندگی ایرانی

حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی زیر بنای فرهنگی داشته و تجمل‌گرایی و عافیت‌طلبی یکی از مهمترین دلایل ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور ما است، اظهار کرد: همه این سیاست‌ها یک پشتوانه و یک پیوست فرهنگی نیز می‌خواهد.

وی در تشریح این نظریه با تأکید بر اینکه ما اگر اقتصاد مقاومتی را فرهنگ‌سازی نکنیم تنها با قانون‌گذاری اجرا نمی‌شود، افزود: تولید ملی اگر فرهنگ‌سازی نشود مردم از تولید ملی حمایت نمی‌کنند و به دنبال کالای خارجی می‌روند.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر کار کردن ارزش‌گذاری نشود و به یک فرهنگ تبدیل نشود مردم به دنبال این هستند که از مسیر کار نکردن و کارهای غیر اصولی و میانبرها پول به دست آورند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نیز همین‌گونه بوده و ما اگر فرهنگ‌سازی کردیم می‌توانیم بگوییم که تحت تأثیر تحریم قرار نگرفتیم بیان کرد: اگر زمانی تحت هجوم دشمن قرار گرفتیم و برای نمونه جریان گاز قطع شد باید توجه داشت که مگر روستاهای ما در گذشته بخاری‌های خود را چگونه روشن نگاه می‌داشتند.

فولادگر یادآور شد: در گذشته مردم روستاها با چوب و موارد دیگر گرمایش ایجاد می‌کردند و خانه‌ها را به صورتی می‌ساختند که از نظر تأمین هوای گرم در زمستان و ایجاد سرما در تابستان مشکلی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر مردم با دامداری غذای خود را تأمین می‌کردند و از پشم و دیگر فراورده‌های دامی دیگر نیازهای خود را رفع می‌کردند و مردم روستاها در عمده نیازها خودکفا بودند، ابراز کرد: اما اکنون ما زندگی شهری را به روستاها کشانده‌ایم و اشتغال را هم در روستاها از بین برده‌ایم.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکثر روستاییان به شهرها مهاجرت کرده‌اند و روستاهای ما خالی از سکنه شده است و اکنون برای تمرکززدایی در شهرها امکانات را به روستاها می‌بریم.

وی در پایان بیان کرد: این همان فرهنگ‌سازی است که ما در جایی می‌توانیم با مصرف کمتر اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیم.

انتهای پیام/2301/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول