اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی قروه خبر داد

غرس 20 هزار اصله نهال در قروه/ 478 اصله به یاد 478 شهید شهرستان

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان قروه گفت: در هفته منابع طبیعی 20 هزار اصله نهال در این شهرستان غرس خواهد شد که 478 اصله آن یادبود شهدای گرانقدر شهرستان است.

غرس 20 هزار اصله نهال در قروه/ 478 اصله به یاد 478 شهید شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، امجد پرویزی امشب در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته منابع طبیعی که در فرمانداری شهرستان قروه برگزار شد، اظهار داشت: شعار امسال هفته منابع طبیعی، "منابع طبیعی با مردم برای مردم" است.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه‌های این هفته با مشارکت مردم اجرایی خواهد شد، افزود: یکی از برنامه‌های منابع طبیعی برای مشارکت اقشار مردم، ارائه آموزش است که این آموزش‌ها زمانی مثمرثمر خواهد بود که منجر به تغییر رفتار در افراد شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان قروه، درخت را از نعمت‌های بی‌نظیر الهی دانست و افزود: بخش قابل توجهی از نیازهای انسان و سایر موجودات زنده را درخت برآورده می‌کند و به همین دلیل است که انسان برای آن نوعی ارزش معنوی قائل است.

پرویزی افزود: درختکاری علاوه بر داشتن پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی در ایران، با اعتقادات مذهبی مردم نیز پیوند دارد.

وی عنوان کرد: کاشتن درخت امری است که اجر اخروی در پی دارد و از حرمت و قداست ویژه‌ای برخوردار است، تا حدی که کاشت درخت، نوعی عبادت فرض شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان قروه، درخت را  متعلق به همه مردم و بخشی از ثروت ملی برشمرد و خاطرنشان کرد: حراست از درختان و جلوگیری از نابودی آنها جزء وظایف شرعی و ملی ماست و کوتاهی در این زمینه، ضایع کردن نعمت است و درختان به عنوان یکی از مهم ترین منابع تجدید شونده طبیعی، نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند.

به گفته این مسئول، صنعتی شدن شهرها از یک سو و تخریب جنگل‌ها از سویی دیگر، آلودگی هوا را به شدت افزایش داده است که ترویج فرهنگ و سنت حسنه درختکاری و جلوگیری از انهدام جنگل‌ها، نیازمند همت و تلاش همگانی است.

پرویزی با تأکید بر اینکه منابع طبیعی نه تنها به نسل حاضر، بلکه به تمامی نسل‌های آینده کشور تعلق دارد و باید به خوبی حفظ و به آیندگان سپرده شود، افزود: منابع طبیعی تکیه‌گاهی مطمئن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، بستری برای رونق کشاورزی، زیستگاهی برای گونه‌های گیاهی و جانوری، منبعی برای تولید اکسیژن، گردشگاهی برای تفریح و محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت است.

وی در پایان یادآور شد: این نعمت الهی با تولید محصولات پرارزش گوناگون، زمینه اشتغال عده بسیاری از افراد جامعه را فراهم می‌سازد و سبب شکوفایی اقتصاد ملی کشور می‌شود.

انتهای پیام/79009/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول