اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حقوقی شهرداری سنندج خبر داد

افراد بانفوذ از سازنده پروژه پانتا آبیدر سنندج حمایت می‌کنند

مدیر حقوقی شهرداری سنندج از حمایت افراد بانفوذ از سازنده پروژه پانتا آبیدر این شهر خبر داد و این مسئله را موجب نقض حکم کمیسیون ماده 77 شهرداری دانست.

افراد بانفوذ از سازنده پروژه پانتا آبیدر سنندج حمایت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمیل آرمان امشب در جلسه کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای این شهر با محوریت وصول مطالبات شهرداری‌ اظهار کرد: با خلأهای قانونی مواجه هستیم به گونه‌ای که در ساخت مجموعه پانته‌‌ آبیدر شهر سنندج با وجود حکمی که در کمیسیون ماده 77 علیه سازنده صادر شده است، اما رأی دیوان عدالت اداری حکم این کمیسیون را نقض و اعلام کرده با آن حکم، شخص سازنده متضرر می‌شود.

مدیر حقوقی شهرداری سنندج با اشاره به حمایت برخی افراد صاحب نفوذ از این شخص اظهار کرد: بین وی و اداره‌کل مسکن و شهرسازی سرمایه‌گذاری مشارکتی وجود دارد که به موجب آن 64 درصد از درآمد این ساختمان به اداره مذکور می‌رسد.

وی با اشاره به لزوم حمایت استانداری کردستان از شهرداری سنندج تصریح کرد: نبود مدیریت واحد شهری موجب شده دستگاه‌ها از طرق مختلف به شهرداری فشار بیاورند.

اراده کامل شهرداری مورد نیاز است

در ادامه این جلسه مدیرکل بازرسی و شکایات استانداری کردستان گفت: مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها یک روزه حاصل نشده بلکه ناشی از انباشت چندین ساله است.

عثمان رحیمی با گلایه از نبود اطلاعات به ‌روز و مستندات کافی در زمینه طلب‌های مجموعه شهرداری، پیشنهاد کرد شاخه‌ای از ممیزی املاک برای دستگاه‌های دولتی تعریف و با استفاده از مصوبات این امر پیگیری شود.

مدیرکل بازرسی و شکایات استانداری کردستان خاطرنشان کرد: همان گونه که بخش اجرائیات، شهرداری برای وصول طلب‌های خود از شهروندان با جدیت عمل می‌کند لازم است در زمینه وصول طلب‌ها از دستگاه‌های دولتی نیز به همین صورت رفتار کرد.

رحیمی بر ضرورت دسته‌بندی ادارات در خصوص وصول طلب‌ها تأکید کرد و گفت: برخی دستگاه‌ها چون مخابرات و بانک‌ها توان پرداخت بدهی خود را دارند و نباید با آنها در خصوص وصول طلب‌ها تعارف کرد.

وی تصریح کرد: در مورد آن دسته از دستگاه‌های دولتی که از نظر مالی با مشکلاتی برای پرداخت دیون خود روبه‌رو هستند، می‌توان نسبت به معاوضه زمین و املاک به میزان طلب شهرداری اقدام کرد.

مدیرکل بازرسی و شکایات استانداری کردستان با اشاره به لزوم استفاده از راه‌های دیگر برای وصول طلب‌ها از اشخاص حقیقی گفت: باید از پاساژهای بدهکار، واحدهایی را به منظور جبران بدهی طلب و اخذ کرد.

رحیمی پیشنهاد کرد برای عوامل شهرداری که مأمور وصول طلب‌های این سازمان هستند پاداش‌هایی در نظر گرفته شود تا موجبات ایجاد انگیزه در آنها و رونق کار را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه جایگاه حقوقی شهرداری باید احیا شود، اظهار کرد: شهرداری پیشانی نظم در خدمت به مردم است و باید در این سامان اراده کامل و کافی بر ای انجام کارها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/79012/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول