اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

تأسیس کمیته امداد تفکر حمایت امام از مستضعفین را به نمایش گذاشت

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: تأسیس کمیته امداد تفکر حمایت امام از مستضعفین را به نمایش گذاشت.

تأسیس کمیته امداد تفکر حمایت امام از مستضعفین را به نمایش گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان یک مجموعه موفق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با درایت و دوراندیشی امام راحل شکل گرفت و در این سال‌ها توانسته خدمات مفید و بی‌منتی را به مردم در حوزه‌های مختلف ارائه کند.

وی تصریح کرد: 14 اسفندماه سال 57 شاهد تأسیس کمیته امداد به فرمان امام راحل بودیم و با پاسداشت این ایام از 14 تا 20 اسفند ماه هفته احسان و نیکوکاری برگزار می‌شود تا مردم در اقشار مختلف به یاری نیازمندان بشتابند.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد از احسان و نیکوکاری به عنوان یک سنت حسنه و عمل خیرخواهانه در مکتب اسلام یاد کرد و افزود: اگر گفتمان احسان در همه امور و شئونات زندگی ما رونق پیدا کند ما می‌توانیم هم از معنویت این حرکت در دنیا و هم آخرت بهره‌مند شویم.

این مسئول، دستگیری از فقرا و نیازمندان را سیره و سنت نبی مکرم اسلام و اهل بیت پیامبر (ص) خطاب کرد و یادآور شد: همه باید سعی کنیم تا در آستانه سال نو از نیازمندان و فقرای جامعه دستگیری کنیم تا ادای دین در مقابل آنها داشته باشیم.

علوی از مؤمنان و نمازگزاران خواست تا با شرکت در جشن نیکوکاری در آستانه عید نوروز با مساعدت مالی و جنسی خود به کمک اقشار آسیب‌پذیر جامعه شتافته و آنها را کمک کنند.

خطیب جمعه پارس‌آباد به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: بزرگترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی توجه به توانمندی داخلی و مشارکت دادن مردم در حوزه‌های مختلف اقتصاد و تولید داخلی است که می‌تواند زمینه و بستر تحول در نظام اسلامی را بهتر و شایسته فراهم آورد.

علوی متذکر شد: در اقتصاد مقاومتی همه باید از اصل قناعت، صرفه‌جویی، دوری از تبذیر و نگاه یک جانبه‌گرایانه پرهیز کنند و در این اقتصاد تلاش کنند تا روح انسانی و اسلامی بیشتر تجلی پیدا کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات ارزشمند خود در دیدار با سران قوای کشور نیز بر سیاست راهبردی در این زمینه تاکید کرده و همراهی مردم را بزرگترین رمز موفقیت در اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

انتهای پیام/62003/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول