اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی رابر:

210 اصله نهال آلوده در رابر معدوم شد

معاون جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: 210 اصله نهال آلوده و فاقد گواهی بهداشتی و لیبل در شهرستان رابر از فروشندگان کشف و در آتش سوزانده شد.

210 اصله نهال آلوده در رابر معدوم شد

علی  جاودانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رابر اظهار داشت: 210 اصله نهال آلوده به آتشک و شانکل باکتریایی و فاقد گواهی بهداشتی و لیبل از نوع سیب و گلابی که از استان خراسان وارد شهرستان رابر شده بودند، کشف و معدوم شدند.

وی ابراز داشت: باغداران در آستانه فصل کاشت درخت برای خرید نهال سالم و آلوده نبودن به بیماری‌ها دقت لازم را داشته باشند.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان رابر با اشاره به اینکه فصل خرید نهال و کاشت آن در حال فرا رسیدن است، گفت: توصیه می‌شود، کشاورزان نهال مورد نیاز خود را با مراجعه به کارشناسان نباتات جهاد کشاورزی از نهالستان‌های دارای مجوز تامین و در خرید آن دقت کامل کنند.

جاودانی عنوان کرد: باغداران شهرستان رابر توجه کنند که در خرید نهال باید دقت ویژه را صرف کنند، زیرا این امر مهمترین قدم برای ایجاد یک باغ پربازده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین قسمت در ایجاد یک باغ میوه پربازده، خرید نهال خوب و سالم است، اذعان داشت: نهالی که برای ایجاد یک باغ توسط باغدار در حال خریداری است باید به دور از آلودگی و بیماری‌ها باشد.

جاودانی افزود: اگر نهال خریداری شده نهالی خوب و سالم باشد، هزینه‌های بخش داشت باغدار کم می‌شود و باغی که نهال سالم و به دور از آلودگی‌ها و بیماریها در آن کاشته شده باشد، کود و سموم کمتری نیاز دارد و مشکلاتش هم کمتر است.

وی تصریح کرد: منطقه‌ای که کاشت نهال در آن صورت می‌گیرد باید دارای خاک مقوی باشد و آبیاری نیز به راحتی انجام گیرد و نوع خاک منطقه نقش عمده‌ای در تولید مقدار میوه و محصول دارد.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول