اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌جنوبی خبر داد

فعالیت 568 مدرس در مراکز تحت نظارت دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌جنوبی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر 589 مدرس در مراکز تحت نظارت دانشگاه علمی کاربردی این استان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 568 مدرس در مراکز تحت نظارت دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد خراشادی‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی خراسان جنوبی اظهار داشت: دانشگاه علمی و کاربردی با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلان بخش‌های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان مرکز آموزش که فاقد تجربه اجرایی بوده تشکیل شده است.

وی با بیان این‌که دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی در آذرماه 1385 تاسیس شده است، تصریح کرد: این دانشگاه در حال حاضر با 15 مرکز فعال در سطح استان فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی متذکر شد: تعداد 568 نفر در مراکز تحت نظارت این دانشگاه تدریس می‌کنند.

خراشادی‌زاده به تعداد دانشجویان این دانشگاه در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 6 هزار و 900 دانشجو در دوره‌های حضوری و 110 دانشجو در دوره‌های غیرحضوری این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین 4 هزار و 260 نفر دانشجویان نظام آموزش ترم و 2 هزار و 640 نفر دانشجویان نظام آموزش پودمانی این دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌جنوبی به اهداف برپایی این نمایشگاه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی این دانشگاه در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: فراهم کردن بستری مناسب برای بررسی نیازهای بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و دیگر بخش‌ها، افزایش مهارت افراد شاغل و فارغ‌التحصیلان برای بر عهده گرفتن شغل‌ها، استفاده کردن دستگاه‌های مختلف به ویژه دستگاه‌های دولتی و عمومی از مهارت‌های این کارگاه‌های آموزشی و بررسی توانمندی‌های این دانشگاه در بخش‌های مختلف و این که در آینده برای توانمندی بیشتر و تربیت کارآموزان چه شرایطی لازم است از جمله این اهداف بوده است.

خراشادی‌زاده با بیان این‌که در حال حاضر در بخش کاردانی فنی 36 رشته وجود دارد، یادآور شد: این رشته‌ها در بخش‌های صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و خدمات اجتماعی است.

وی با اشاره به این‌که مراکز علمی کاربردی مراکز تخصصی هستند، اضافه کرد: در حال حاضر در بخش کاردانی حرفه‌ای 25 رشته، کارشناسی فنی 16 رشته و کارشناسی حرفه‌ای 22 رشته به کارآموزان این دانشگاه آموزش داده می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همزمان با برپایی این نمایشگاه 17 کارگاه آموزشی به ویژه برای رشته‌های آتش‌نشانی و هلال احمر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/22481/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول