اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست هم اندیشی با مسئولان محیط زیست بیان شد

میانکاله و زباله در صدر دغدغه‌های دوستداران محیط‌ زیست

در نشست هم‌اندیشی مدیرکل محیط ‌زیست مازندران با مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد، زنده کردن میانکاله و رفع معضل زباله در صدر دغدغه‌ها قرار گرفت.

میانکاله و زباله در صدر دغدغه‌های دوستداران محیط‌ زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ناصر مهردادی مدیرکل محیط‌ زیست مازندران صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست مازندران، حضور یافت و پای سخنان مسئولان سازمان‌های مردم ‌نهاد نشست.

علیرضا اسکندری مسئول کانون دوستداران طبیعت از شهرستان بهشهر در این نشست، اظهار داشت: پرنده‌های مهاجری که سالانه به میانکاله می‌آمدند به دلیل نبود غذا، مسیر عوض کرده‌اند و دیگر به میانکاله نمی‌آیند.

وی با بیان اینکه باید میانکاله را زنده کنیم، گفت: برای میانکاله هیچ کاری انجام نشده و فقط چهار محیط‌بان در 70 کیلومتر مستقر هستند.

اسکندری با اشاره به اینکه میانکاله مرده و جزو پساب‌های صنعتی، چیزی در میانکاله نیست، خاطرنشان کرد:‌ می‌توانیم برای زنده کردن میانکاله، آب رودخانه نکا رود را به سمت میانکاله هدایت کنیم تا از این مسیر وارد دریا شود و هم میانکاله زنده شود.

محمود رحیم‌آبادی مسئول انجمن زیست‌محیطی زاغمرز هم در سخنانی اظهار داشت: استان‌های شمالی در خطر مسائل زیست‌محیطی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ما مخالف پیشرفت و توسعه صنعتی نیستیم، ادامه داد: اما شهرهای شمالی را باید به صنعت گردشگری اختصاص دهیم چون شهرت مازندران در سرسبزی و زیبایی است اما این سرسبزی امروز از بین رفته است.

رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه زباله باید در اولویت‌کاری قرار گیرد، تصریح کرد: تا زباله به صورت استاندارد جمع‌آوری و بازیافت نشود مازندران هم روی خوش و زیبایی نمی‌بیند.

داریوش عبادی دبیر کمیته علمی شورای هماهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد شمال کشور هم در ادامه این نشست، اظهار داشت: اگر دولت به دنبال توسعه مشارکتی است باید اعلام کند حضور مردم را در فرآیند توسعه مشارکتی از تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اجرا چگونه دیده است و این سئوال باید به صورت شفاف پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه ما به دنبال مشارکت پایدار هستیم اما ابتدا باید زیرساخت‌های آن فراهم شود، گفت: تشکل‌های زیست‌محیطی مازندران با وجود برخورداری از توانایی‌های فردی و گروهی اما از کارایی لازم بهره نمی‌برند.

عبادی از به‌کارگیری گروه مشاوران زیست‌محیطی در فرمانداری‌ها خبر داد.

انتهای پیام/86007/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول