اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست مازندران خبر داد

تشکیل کمربند انسانی به دور میانکاله

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: برای حفاظت از میانکاله، کمربند نیروی انسانی را در میانکاله شکل می‌دهیم و مانع فعالیت سودجویان اقتصادی می‌شویم.

تشکیل کمربند انسانی به دور میانکاله

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ناصر مهردادی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست مازندران، اظهار داشت: تعامل و همکاری با رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد را در دستور کار دارم و انتقادهای سازنده را می‌پذیرم تا شان محیط ‌‌زیست استان حفظ شود.

وی با بیان اینکه محیط‌ زیست کشور در طول سال‌های اخیر، سقوط 60 پله‌ای داشت، گفت: اگر بتوانیم کاری کنیم که شرایط حاکم بر محیط ‌زیست را حفظ کنیم هم اقدام بزرگی است.

این مسئول با اشاره به اینکه محیط‌ زیست ما دچار چالش‌های زیادی است که به دلیل سرسبزی منطقه و وجود دریا، این چالش‌‌ها پنهان مانده‌اند، افزود: باید این چالش‌ها را نشان دهیم.

مهردادی با بیان اینکه من نگران میانکاله هستم، تصریح کرد: میانکاله دچار چالش عظیمی است و آن دسته از همکاران ما که درباره میانکاله کم‌کاری کرده‌اند را به دادگاه معرفی می‌کنیم چون باید جلوی تخریب‌ها را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه قانون برای ما اهمیت دارد و خط قرمز است، یادآور شد: باید به مسائلی که غیرقانونی صورت گرفته به شکل قانونمند ورود پیدا کنیم.

مدیرکل محیط زیست مازندران با بیان اینکه میانکاله متعلق به جهان است، خاطرنشان کرد: برای حفاظت از میانکاله، کمربند نیروی انسانی را در میانکاله شکل می‌دهیم و مانع فعالیت سودجویان اقتصادی می‌شویم.

مهردادی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های ویژه ما در میانکاله درباره ساخت و سازها است، ادامه داد: چگونه در طول این سال‌ها اجازه دادند این ساختمان‌ها قارچ‌گونه ساخته شود، کم‌کاری ما بود که این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه کارشناسان محیط‌ زیست باید توانمند بوده و جسارت در اجرای کار داشته باشند، گفت: کارشناسان ما نباید چشم خود را بر روی تخلفات زیست‌محیطی ببندند.

مهردادی با اشاره به اینکه زباله از مشکلات ویژه مازندران و شمال کشور است و در این باره وضعیت مناسبی نداریم، خاطرنشان کرد: پاکسازی نمادین محورها پاسخگوی مشکلات زباله نیست و باید برنامه نهادینه شده داشته باشیم.

وی با اشاره به نشست چند روز آینده شش استاندار استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، البرز، تهران و قزوین با رئیس سازمان محیط ‌زیست کشور درباره ساماندهی و جمع‌آوری زباله، اظهار داشت: حرکت رو به جلو را در پیش گرفته‌ایم و نیازمند حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم.

انتهای پیام/86007/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول