اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

فعالیت‌های بخش امور تربیتی در مدارس تقویت شود

فرماندار قروه گفت: به منظور انتقال ارزش‌ها و باورها، تقویت فعالیت‌های بخش امور تربیتی الزامی است.

فعالیت‌های بخش امور تربیتی در مدارس تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده صبح امروز در آیین تجلیل از مربیان برتر امور تربیتی در سریش آباد، اظهار داشت: نوجوانان و جوانان، نقش مهم و تعیین کننده‏ای در ساختن جامعه دارند که استمرار و بقای هر جامعه نیز مستلزم انتقال مجموعه باورها، ارزش‏ها، رفتارها، گرایش‏ها، دانش‏ها و مهارت‏ها به نسل‏های جدید به وسیله آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: از آن جا که مدرسه، نقش مهمی در آموزش و انتقال ارزش‏ها به نسل بعدی جامعه دارد، تاسیس نهاد امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر توانست، فرهنگ اسلامی را گسترش داده و دانش‏آموزان را به احترام و عمل به ارزش‏های اسلامی ترغیب نموده و به اخلاق پسندیده شخصیتی، آراسته گرداند.

به گفته فرماندار قروه، پاسداری از ارزش‏های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه‏ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی، توجه جدی به اهمیت نقش معلمان در فعالیت‏های تربیتی و توجه به نقش دانش‏آموزان در فعالیت‏های تربیتی از جمله اهداف حاکم بر ستادهای امور تربیتی است.

شیخی‌زاده با تاکید بر تلاش در جهت اشاعه فرهنگ اسلامی در بین دانش‏آموزان،تصریح کرد: فعالیت‌های امور تربیتی باید همراه و هم قدم با نظام پرورشی باشد تا بتواند نسبت به رسالت و نقش خویش و اهداف بنیادی این نهاد جامعه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه شهید بزرگوار، رجایی، مربیان امور تربیتی را سربازان انقلاب در آموزش و پرورش نامید افزود: این نهاد از بدو شکل‌گیری تا به امروز مجموعه وسیعی از عملکردها و وظایف متعدد و گوناگونی را به عهده داشته و تحقق امر تربیت را منوط به حضور مربی و فعالیتهای رسمی غیر کلاسی در کنار آموزش‌های کلاسی می‌داند.

وی با اشاره به اینکه انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس ،تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی ،زمینه سازی برای ورود نگرش‌های دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی در راس فعالیت‌های امور تربیتی قرار دارد.

فرماندار قروه افزود: مهمترین اهداف تشکیل امور تربیتی، حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش‌های انقلاب در مدارس است.

شیخی‌زاده خاطرنشان کرد: این مجموعه طی سال‌های شکل‌گیری خود تلاش گسترده‌ای برای رفع کاستی‌ها و پرورش مذهبی و انقلابی دانش‌آموزان به انجام رسانده است.

انتهای پیام/79009/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول