اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین مانور زلزله عملیاتی کشور در کوهبنان/

کاووسی: 154 روستای زلزله‌زده امدادرسانی می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: در مانور بزرگ زلزله در شهرستان کوهبنان، 154 روستا امدادرسانی می‌شود و این مانور 150 مصدوم و سه کشته دارد.

کاووسی: 154 روستای زلزله‌زده امدادرسانی می‌شود

کاووس محمودی امروز در حاشیه مانور بزرگ زلزله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: مانور زلزله یک گام مفید در راستای بالا بردن آگاهی عمومی و هوشیار کردن آنها برای مقابله با حوادث طبیعی و مسئولیت‌پذیری نیروی‌های امدادی و هلال‌احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان بیان داشت: در مانور بزرگ زلزله‌‌ شهرستان کوهبنان هدف آمادگی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر و توان امدادی امدادگران و همچنین کشف خلأهای کارکردی است.

وی افزود: آشنایی بیشتر امدادگران با هماهنگی‌های مرتبط با مانور و تمرین نیرو‌های امدادی در عملیات مقابله با زلزله از دیگر اهداف مانور کوهبنان است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمان ابراز داشت: توانایی مدیریت بحران از جهات مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است و کار امدادگران هلال‌احمر تنها رسیدگی به وضعیت جسمانی مصدوم نیست، بلکه یک امدادگر باید بتواند در درجه اول مصدوم را از لحاظ روحی آرام کند و شرایط را برای آن توجیه و در نهایت به حال جسمانی آن رسیدگی کند.

این مسئول ادامه داد: در واقع مانور شامل عملیات نجات‌آور، اسکان اضطراری، کمک‌های اولیه و حمایت‌های روانی است که زمینه‌ تجربه‌ عینی این مسائل در مانور زلزله نزدیک به واقعیت برای امدادگران فراهم می‌شود.

محمودی خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با امکانات اولیه، مسائل و مشکلات منطقه حادثه‌دیده را مدیریت کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: سناریوی مانور عملیاتی زلزله شهرستان کوهبنان 6.5 ریشتر و ساعت وقوع آن پنج و 12 دقیقه و هشت ثانیه صبح امروز بود.

وی بیان داشت: نخستین تیم ارزیاب هلال‌احمر امروز صبح در ساعت پنج و 50 دقیقه‌ در مراکز امدادرسانی حضور پیدا کردند و مجموعا 32 دستگاه خودرو سبک و نیمه‌سنگین و همچنین یک دستگاه بالگرد در این مانور برای انجام عملیات امدادرسانی مورد استفاده قرار گرفته و 300 نیروی امدادی هلال‌احمر در مانور کوهبنان امدادرسانی می‌کنند.

محمودی افزود: نیرو‌های امدادی با قرار گرفتن در یک شرایط نزدیک به واقعیت، در حادثه‌  زلزله کوهبنان تمرین عملیات اجرایی خود را آغاز و فراهم آوردن مصدومان و گریم چهره و ظاهر آنان از دقایقی پیش صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: چادرهای امدادرسانی هلال‌احمر با مجهز بودن به تمام امکانات در جای جای سطح شهر مستقر شده و آمبولانس‌های متعددی در مراکز امداد رسانی حضور دارند و آماده اجرای حمل مصدوم و عملیات امدادی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان متذکر شد: در این مانور 154 روستا امدادرسانی می‌شود و این مانور 150 مصدوم و سه کشته دارد که تعدادی در مراکز امدادرسانی و دو بیمارستان صحرایی تحت درمان قرار می‌گیرند و مصدومان با وضعیت وخیم‌تر با آمبولانس و از طریق هوایی به بیمارستان‌های شهرستان زرند و راور منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/80012/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول