اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز صورت گرفت

برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در قم

آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با حضور حافظان قرآن کریم برگزار شد.

برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم پیش از ظهر امروز در دو گروه خواهران در حرم حضرت معصومه(س) و برادران در امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد.

شوذب شیری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در حاشیه این آزمون با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر تربیت 10 تا 12 میلیون حافظ در کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سازمان اوقاف و امور خیریه در طول چهار سال باید 4 میلیون حافظ قرآن تربیت کند.

وی با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم از دو سال گذشته آغاز شد گفت: سهمیه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم در سال جاری 4 هزار و 600 نفر بود ولی امسال 6 هزار و 600 نفر در این طرح شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان داشت: مربیان خاص در زمینه قرآن آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند و کلاس‌ها را در جوار امامزادگان، مساجد، حسینیه‌ها و مراکز قرآنی برگزار می‌کنند.

وی عنوان داشت: امتحان شفاهی این طرح هفته گذشته برگزار شد و اکنون آزمون کتبی این طرح در حال برگزاری است و بر اساس نمره شرکت‌کنندگان کارنامه‌ای برای آنها صادر می‌شود.

شیری خاطرنشان کرد: خواهران با 5 هزار نفر شرکت‌کننده بیشترین استقبال را از این طرح داشتند و هزار و 502 نفر نیز از آقایان در آزمون کتبی این طرح شرکت کردند.

وی عنوان داشت: طرح تربیت حافظان مهر سال گذشته آغاز شد و تا اردیبهشت سال جاری ادامه داشت و دوره جدید طرح از خرداد امسال در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم یادآور شد: طرح تربیت حافظان قرآن برای گروه‌های سنی هفت تا 16 سال و 16 تا 25 سال برگزار می‌شود که دارای مراحل یک، دو، سه، پنج و 10 جزء قرآن است.

انتهای پیام/78003/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول