اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت فرارسیدن عید نوروز

طرح ملی داوطلب‌یار امداد و نجات در قزوین اجرایی می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: به مناسبت فرارسیدن عید نورز طرح ملی داوطلب‌یار امداد و نجات در این استان به اجرا در می‌آید.

طرح ملی داوطلب‌یار امداد و نجات در قزوین اجرایی می‌شود

حسین درویشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی‌های همه ساله جمعیت هلال احمر استان قزوین پیش از فرارسیدن ایام نوروز به منظور ارائه خدمات به مردم قزوین و مسافران نوروزی اظهار کرد: سال جاری نیز این برنامه‌ها همچون سال‌های گذشته در تمامی بخش‌ها و حوزه‌های جمعیت هلال احمر قزوین از جمله سه معاونت؛ امداد و نجات، جوانان و داوطلبان هلال احمر به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اجرای سه طرح شامل؛ طرح فرشتگان رحمت، برنامه مروجین سلامت و طرح ملی داوطلب‌یار امداد و نجات در حوزه معاونت داوطلبان نهاد متبوع خود ادامه داد: در طرح داوطلب‌یار امداد و نجات که به صورت ملی در سراسر کشور از جمله استان قزوین اجرا می‌شود، پزشکان و پیراپزشکان داوطلب استان بدون دریافت حق‌الزحمه با مشارکت و حضور در پست‌های امداد و نجات، خدمات پزشکی به مردم و مسافران نوروزی ارائه می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: همچنین در برنامه مروجین سلامت، اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با حضور در مدارس و برپایی چادر، عواقب ناخوشایند، خطرات و لزوم رعایت نکات ایمنی در شب چهارشنبه سوری را به اطلاع شهروندان و دانش‌آموزان می‌رسانند.

درویشی یادآور شد: این طرح با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و نیروی انتظامی استان قزوین 10 روز پیش از چهارشنبه آخر سال به اجرا در می‌آید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: علاوه بر دو طرح یاد شده، طرح فرشتگان رحمت نیز با دف همدردی با زنان سرپرست خانوار و نیازمند اجرا می‌شود و طی آن با مشارکت اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر قزوین هدایای جمع‌آوری شده از سوی مردم در قالب سبدهای عیدانه در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد.

درویشی برپایی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، بازآموزی تمام عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان، برپایی پست‌های ثابت و سیار ویژه راهنمایی و ایمنی مسافران نوروزی و پست‌های فضای دوستدار کودک و همچنین تهیه و پخش 10 هزار عدد بروشورهای آموزشی، امدادی و راهنمایی استان در میان مسافران نوروزی را بخش دیگری از برنامه‌های ویژه عید نوروز در نهاد متبوع خود برشمرد.

انتهای پیام/77011/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول