اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع کشاورزی کرمانشاه خبر داد

افزایش 392 هزار تنی ظرفیت واحدهای کشاورزی کرمانشاه

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: طی 3 سال اخیر، 392 هزار تن به ظرفیت واحدهای صنایع کشاورزی استان کرمانشاه اضافه شده است.

افزایش 392 هزار تنی ظرفیت واحدهای کشاورزی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلال کریمی‌زند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه سال اخیر تعداد 37 واحد صنایع کشاورزی با ظرفیت فرآوری بالغ بر 392 هزار تن، احداث شده و به مرحله تولید رسیده است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری ثابت انجام شده در این طرح‌ها را معادل 247 میلیارد و 861 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح‌ها برای 314 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

به گفته کریمی‌زند، تعداد 29 مورد از این واحدها موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری شده و صدور پروانه جهت 8 واحد باقی‌مانده نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: هم اکنون تعداد 29 پروژه صنایع کشاورزی با سرمایه‌گذاری ثابت 238 میلیارد ریال با ظرفیت فرآوری بالغ بر 222 هزار تن محصول کشاورزی در استان در دست احداث است که در صورت اتمام عملیات اجرایی آن‌ها در چهار زیر بخش کشاورزی 320 نفر به‌طور مستقیم مشغول فعالیت خواهند شد.

این مسئول بیشترین تعداد این واحدها را متناسب با ساختار کشاورزی استان عنوان کرد و بیان داشت: تعداد 31 طرح صنایع کشاورزی نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی قانون بودجه سال‌های 91 و 92 با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر 677 میلیارد ریال در دست بررسی است که 504 میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی و مابقی از محل آورده مجریان طرح‌ها تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت صنایع کشاورزی تا پایان سال 89 تنها 56 واحد دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان جهاد کشاورزی با ظرفیتی درحدود 537 هزار تن به تولید محصول مشغول فعالیت هستند.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مجموع سرمایه‌گذاری ثابت این واحدها را معادل 391 میلیارد و 828 میلیون ریال با اشتغال‌زایی برای 927 نفر عنوان کرد.

انتهای پیام/2700/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول