اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بادرود:

پرورش انسان مقرب الهی هدف نهایی تربیت اسلامی است

امام جمعه بادرود گفت: امور تربیتی یادگاری با ارزش از شهید رجایی و شهید باهنر بود، پرورش انسان مقرب الهی هدف نهایی تربیت اسلامی است.

پرورش انسان مقرب الهی هدف نهایی تربیت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا قاسمی صبح امروز در مورد هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعلیم و تربیت در بین مجموعه اموری که زندگی آدمی را شکل می‌دهد، مهم‌ترین و اثرگذارترین عامل است و باید این تعلیم و تربیت با استعدادهای فطری انسان‌ها هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در زندگی بشر مهم‌ترین و اساسی‌ترین جنبه زندگی است به گونه‌ای که هرگونه انحراف در آن سبب انحراف در همه امور زندگی و در نهایت جامعه می‌شود، افزود: نوجوانان و جوانان، نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در ساختن جامعه دارند، استمرار و بقای هر جامعه نیز مستلزم انتقال مجموعه باورها، ارزش‌ها، رفتارها، گرایش‏ها، دانش‏ها و مهارت‏ها به نسل‏های جدید به وسیله آموزش و پرورش است.

امام جمعه بادرود ضمن اشاره به این حدیث پیامبر(ص) که فرموده‌اند فرزندان خود را بر سه ویژگی تربیت کنید دوست داشتن پیامبرتان، دوست داشتن اهل‏‌بیت او، و خواندن قرآن تصریح کرد: هدف تربیت از دیدگاه اسلام و انسان نگاه داشتن همه افراد جامعه است و انسان بودن تنها در پرتو الگوبرداری از تمام رفتارها، گفتارها و کردارهای پیامبر بزرگ اسلام محقق می‌گردد.

وی به مناسبت هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی خطاب به مسئولین آموزش و پرورش تاکید کرد: تلاش در جهت اشاعه فرهنگ اسلامی در بین دانش‏‌آموزان، نظارت بر فعالیت‏های آموزشی و پرورشی، نظارت بر برنامه‌‏های انضباطی و اخلاقی مدرسه؛ خود می‌تواند در عجین شدن فرهنگ ناب اسلامی ایرانی در این عزیزان کمک کرده و در آینده از بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه، از همین الان جلوگیری شود.

انتهای پیام/63025/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول