اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس ‌جمهور:

اقتصاد مقاومتی ‌‌اولویت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری‌ با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ‌‌اولویت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، گفت: در حال حاضر ‌‌زیرساخت‌ها‌‌ فراهم است.

اقتصاد مقاومتی ‌‌اولویت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سورنا ستاری بعد از ظهر امروز ‌در بازدید از پارک علم و فناروی تبریز اظهار کرد: این مبلغ در کوتاه مدت و تا پایان سال‌ جاری در اختیار شرکت‌هایی که با پارک همکاری دارند و یا عضو آن هستند قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین این شرکت‌ها می‌توانند از تمام امکانات صندوق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کنند.

ستاری گفت: باید اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد و این فضا در حال حاضر وجود دارد و زیرساخت‌های آن فراهم است.

وی افزود: هم‌اکنون برنامه‌ای در معاونت در دست اجرا داریم که بر اساس نماینده بنیاد نخبگان و نماینده پارک علم و فناوری به طور مشترک انتخاب می‌شود تا همکاری این دو با هم افزایش یابد.

ستاری اضافه کرد: همچنین برای سیاست تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان نیز، کریدور تجاری‌سازی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این معاونت آمادگی دارد تا به منظور جلوگیری از مهاجرت نخبگان به تهران مرحله اول 80 درصد، مرحله دوم 60 درصد و مرحله سوم  درصد 40 حقوق آنها را به مدت سه سال پرداخت کند تا این نخبگان در استان‌های خود مشغول فعالیت‌های علمی باشند.

وی گفت: پنج درصد از درآمدهای حاصل از محل فروش تولیدات شرکت‌های دانش بنیان نیز به منظور توسعه زیرساخت‌ها در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد تا دانشگاه‌های کشور از نظر زیرساخت تولید عملی دچار مشکل نشوند.

‌انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول