اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

سوق دادن جوانان به سوی فرهنگ قرآنی وظیفه موسسات قرآنی است

استاندار آذربایجان غربی گفت: سوق دادن جوانان به سوی فرهنگ قرآنی وظیفه موسسات قرآنی است.

سوق دادن جوانان به سوی فرهنگ قرآنی وظیفه موسسات قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، قربانعلی سعادت ظهر امروز در دیدار صمیمی مدیران موسسات قرآنی مردم آذربایجان غربی که در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بنابر تاکید مقام معظم رهبری گسترش فرهنگ قرآنی در بین مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بار سنگین این وظیفه بر دوش موسسات قرآنی است.

وی افزود: نقش موسسات در پرورش استعدادهای بالقوه کشور و تعمیق آرمان‌ها و مفاهیم قرآن بی‌بدیل و ممتاز است و این وادی از جایگاه خاصی در جامعه برخوردار است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ما وظیفه داریم جامعه خود را براساس رهنمودهای حضرت امام تربیت کنیم و جوانان خود را در این راستا پیش ببریم.

سعادت خاطرنشان کرد: جای امیدواری است که حرکت قرآنی جایگاه خود را در جامعه اسلامی و خصوصا آذربایجان غربی پیدا کرده است و در این راستا گام‌های استواری برداشته است.

وی ابراز داشت: با توجه به مشکلات بیان شده موسسات قرآنی از سوی مدیران و مسئولان، استانداری تمام توان خود را در زمینه رفع این مشکلات به کار خواهد بست تا فرهنگ قرآنی در جامعه اشاعه پیدا کند.

استاندار آذربایجان غربی در رابطه با درخواست مسئولان در زمینه انتساب مشاور قرآنی در استانداری، عنوان داشت: موضوع مشاور قرآنی بررسی خواهد شد و اگر این امر نتیجه بخش باشد با مشورت مسئولان بهترین شخص به عنوان مشاور قرآنی در استانداری انتساب خواهد شد.

سعادت ابراز داشت: سازمان‌های متولی آموزش قرآن و موسسات قرآنی در آذربایجان بیشتر به صورت سنتی فعالیت می‌کنند که امید می‌رود با تشکیل شورای قرآنی فعالیت این سازمان‌ها به حد مطلوب برسد.

وی عنوان کرد: همه ما در برابر حکومت جمهوری اسلامی مسئول هستیم، حکومتی که برای برپایی آن خون‌ها ریخته شده و تلاش‌های فراوانی کشیده شده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در جامعه امروزی ما با مشکلات بزرگتری روبرو هستیم که عمده‌ترین مشکل بیکاری جوانان است و برای رفع این مشکل در جامعه راهکارهای زیادی ارائه داده شده است.

سعادت خاطرنشان کرد: بیکاری جوانان مشکلات زیادی را برای جامعه و خانواده‌ها به دنبال دارد که رفع این مشکل نیازمند همکاری دولت و مردم است.

استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد: بودجه آذربایجان غربی در سال 93 نسبت به سال 92 کاهش داشته است که این کسری بودجه در پروژه‌های عمرانی تا شش یا هفت درصد است و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه اعتراض‌ها راه به جایی نخواهند برد.

سعادت تصریح کرد: با توجه به مطالب بیان شده از مدیران و مسئولان مؤسسات قرآنی تقاضا می‌شود که در خصوص کمبودهای مالی خود کمی حوصله و تامل داشته باشند.

وی افزود: موسسات قرآنی باید جوانان را به سمت فرهنگ قرآنی سوق دهند و جوانان را جذب کنند تا از این افسردگی که بر جوانان حاکم شده است خلاصی پیدا کنند.

سعادت در پایان یادآور شد: جذب جوانان برای آموزش قرآن و حفظ آن‌ها از لحاظ روحی و روانی وظیفه دولت و مسئولان است زیرا جوانان سرمایه دولت هستند و موسسات قرآنی باید از این سرمایه‌ها محافظت کنند.

انتهای پیام/61007/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول