اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

اقتصاد مقاومتی رمز تحقق خوداتکایی کشور است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ایجاد و تقویت ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی، زمینه‌ساز تحقق خوداتکایی و کاهش وابستگی کشور است.

اقتصاد مقاومتی رمز تحقق خوداتکایی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس در اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح امروز در نشست درس اخلاق مدیران، افزود: اقتصاد مقاومتی فرصت مناسبی برای پیشرفت کشور در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و تولیدی است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر اساس بند 101 اصل قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری به سران قوا ابراز داشت: ابلاغیه اخیر ایشان به قوا و ملت نشان از ذکاوت و تدبیر مقام معظم رهبری نسبت به امورات معیشتی مردم است.

امام جمعه اراک مهمترین تاثیرات اقتصاد مقاومتی در کشور را جذب سرمایه‌ها به بخش تولید و سودآوری و امنیت بالای سرمایه‌گذاری در این بخش عنوان کرد و اظهار داشت: به طور قطع ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی‌های کلان نیز تاثیر به سزایی دارد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشور را در برابر همه توطئه‌ها و تهدیدها بیمه کند، بیان کرد: ادارات دولتی باید با کاهش هزینه‌های غیر ضروری و پرهیز از مصرف‌گرایی به منظور تحقق این مهم قدم بردارند.

وی با بیان اینکه در قواعد فقهی و بحث‌های مذهبی مسئله پذیرش نکردن سلطه بیگانه بر مسلمین تاکید شده است، تصریح کرد: در معارف دینی بر بعد اقتصادی مبنی بر اینکه مسلمانان نباید امورات اقتصادی خود را به دست دیگری بدهند تاکید شده است.

امام جمعه اراک با تاکید بر عملی کردن بیشتر اقتصاد، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در بعد استقلال سیاسی به طور کامل مستقل بوده ولی در استقلال اقتصادی دچار مشکلاتی است که این امر با تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد داخلی شکل خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران راه‌های مشخصی برای رسیدن به نتیجه مطلوب عنوان شده که ریشه‌کن کردن فقر به طور کامل با ایجاد فرصت شغلی، توسعه فرهنگ کار و تلاش یکی از این روش‌ها است.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در تمام بخش‌های کشور به تسهیل و روان‌سازی فعالیت‌ها و مقررات اقتصادی نیاز است، تاکید کرد: مقررات باید به صورتی تدوین و وضع شود تا زمینه گسترش حجم صادرات فراهم شود.

وی افزود: استقلال امروز جمهوری اسلامی ایران در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برخاسته از اندیشه‌های والای اسلامی است که شهدا بالاترین تاثیر را در تحقق این اهداف در جامعه داشته‌اند.

امام جمعه اراک ادامه داد: شهدا نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند. هر چند آنان از خون خود در راه دفاع از حرمت و استقلال میهن گذشتند اما یاد و خاطره آنان و روح جوانمردی و راهی که آنان پیمودند هنوز در برنامه‌ها و اهداف آرمانی انقلاب موج میزند و می‌شود ادعا کرد که هنوز آرمان‌های شهداست که ما را به اهدافمان نزدیکتر می‌کند.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: ما سعی بر آن داریم تا با حفظ آرمان‌های شهدا و ایثارگران، راه این غیور مردان ایران عزیز را با سربلندی و عزت طی کنیم.

انتهای پیام/87001/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول