اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صورت می‌گیرد

رونمایی از کتاب «نبیل» در قزوین

فردا با حضور سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم شب خاطره سردار فرهیخته جانباز شهید مجید نبیل از کتاب «نبیل» رونمایی می‌شود.

رونمایی از کتاب «نبیل» در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فردا کتاب «نبیل» با حضور مسئولان کشوری سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و استانی از جمله حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین امام جمعه موقت قزوین در مراسم شب خاطره سردار فرهیخته شهید مجید نبیل رونمایی می‌شود.

شب خاطره سردار فرهیخته شهید مجید نبیل فردا پنجشنبه هشتم اسفند ماه از ساعت 19 شب در سالن اجتماعات محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین امام جمعه موقت قزوین، سردار عراقی جانشین نیروی زمینی، حمید عابدی‌ها، جانباز جعفر یعقوبی و خانواده آن شهید به بیان خاطرات این شهید بزرگوار می‌پردازند.

کتاب «نبیل» که به همت حسن شکیب‌زاده یکی از نویسندگان و مؤلفان دفاع مقدس تألیف و منتشر شده، به بیان ویژگی‌های شهید مجید نبیل پرداخته تا اخلاق پاک و خالصانه و همت‌های بلند این شهید بزرگوار به تصویر کشیده شود.

کتاب «نبیل» در چهار بخش شامل با اهل خانواده، در کلام دوستان، دست‌نوشته‌ها و ضمایم است که به ویژگی‌های مختلف سیره زندگی این شهید بزرگوار در قالب خاطرات مانند مدیریت و منطق قوی، اقامه نماز اول وقت، تشکیل صندوق قرض‌الحسنه، روحیه حق‌طلبی و انصاف او، خستگی‌ناپذیری او، پشتکاری عجیب و آرام‌بخش بنیاد شهید پرداخته شده است.

در کتاب یاد شده خاطراتی از نحوه و چگونگی زندگی شهید مجید نبیل در گفت‌وگو با همسر شهید، فرج‌الله فصیحی رامندی، علیرضا کشاورز، منوچهر مهجور، سید سعید نجم‌آبادی، جانباز جعفر یعقوبی، عبدالله عراقی، حمید عابدی‌ها، جانباز جواد ساوجی، مرتضی روزبه، عطاء‌الله رفیعی آتانی، حمید حسن‌پور، دکتر اسماعیل چنگیزی، همایون ثقفی، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین تدوین شده است.

در یکی از این خاطرات از زبان، حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین آمده است: «شاخص‌ترین ویژگی اخلاقی ایشان روحیه عزت‌مند و مناعت طبع بسیار بالای ایشان بود؛ طوری که این روحیه مانع از این می‌شد تا نقص عضو ناشی از جانبازی ایشان به نظر افرادی که با وی مرتبط می‌شدند، بیاید. به خاطر همین روحیه هم هیچگاه در چهره ایشان ضعف و خستگی مشاهده نمی‌شد. بسیار سخت کوش بود و بارها پیش می‌آمد در جلسات طولانی که همراه ایشان بودیم کسانی که از سلامت جسمانی برخوردار بودند، اظهار خستگی می‌کردند، ولی ایشان با توجه به وضعیت جسمانی خاصی که داشتند، خم به ابرو نمی‌آوردند»

انتهای پیام/77009/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول