اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان مطرح کرد

سایه سنگین دولت بر استقلال کانون‌های وکلا با تصویب لایحه جامع وکالت

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان گفت: با تصویب این لایحه استقلال کانون‌های وکلای دادگستری تمام شده تلقی می‌شود و تصویب این لایحه نظارت قوه قضائیه را به دخالت این قوه در مسائل کانون‌های دادگستری تبدیل می‌کند.

سایه سنگین دولت بر استقلال کانون‌های وکلا با تصویب لایحه جامع وکالت

سید مصطفی انوری‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که دیدگاه شما نسبت به تصویب لایحه جامع وکالت از سوی دولت چیست، اظهار کرد: لایحه جامع وکالت در دولت مطرح شده و در حال حاضر در قوه قضائیه در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: متأسفانه دولت این لایحه را بدون توجه به نهاد وکالت و اعتبار کانون‌های وکلای دادگستری پیش‌بینی کرده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه لایحه جامع وکالت استقلال کانون‌های وکلای دادگستری را از بین می‌برد، تصریح کرد: این لایحه سبب دخالت قوه قضائیه در مسائل کانون‌های وکلای دادگستری می‌شود.

وی با بیان اینکه با تصویب این لایحه استقلال کانون‌های وکلای دادگستری تمام شده تلقی می‌شود، ادامه داد: همچنین با تصویب لایحه جامع وکالت تمام تشکیلات کانون‌های وکلای دادگستری زیر نظر قوه قضائیه اداره می‌شوند و این لایحه کانون‌ها را به اداره‌ای از ادارات دادگستری تبدیل می‌کند.

انوری‌زاده با اشاره به اینکه کانون‌های وکلای دادگستری خواهان نظارت قوه قضائیه هستند، تاکید کرد: اما تصویب لایحه جامع وکالت نظارت قوه قضائیه را به دخالت این قوه در مسائل کانون‌های دادگستری تبدیل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال انجام رایزنی‌های لازم با قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، دولت و مسئولان مربوطه برای بازنگری بر روی این لایحه هستیم، افزود: امیدواریم این لایحه به صورتی ساماندهی شود که متضمن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری باشد.

انتهای پیام/63004/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول