اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

730 هکتار از اراضی مازندران به کشت گل و گیاه اختصاص دارد

استاندار مازندران با اشاره به اینکه 730 هکتار از اراضی مازندران به کشت گل و گیاه اختصاص دارد، گفت: تنها 308 اصله گل در مازندران تولید و به داخل و خارج کشور صادر می‌شود.

730 هکتار از اراضی مازندران به کشت گل و گیاه اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، ربیع فلاح جلودار صبح امروز در بازدید از نخستین نمایشگاه گل و گیاه شمال کشور در مصلای نماز جمعه بابل اظهار داشت: مازندران از استان‌های ویژه در برخورداری از منابع طبیعی، دریا و نیروی انسانی است و باید از منابع موجود بهینه استفاده کند که سرآمد استان‌های کشور شود.

استاندار مازندران استفاده بهینه از امکانات را مهم‌ترین فاکتور پیشرفت اقتصادی مازندران برشمرد و گفت: عدم استفاده درست از امکانات موجود مشکلاتی را در زمینه اشتغال و تولید ایجاد می‌کند.

فلاح جلودار با انتقاد از تک کشتی بودن اراضی مازندران گفت: زمین‌های مازندران مستعد برای کشت دوم از جمله صیفی‌کاری، سبزی کاری و علوفه کاری است و باید به سمت چند کشتی شدن سوق یابد.

وی اقتصاد مقاومتی را استفاده بهینه از همه امکانات موجود در شهر و روستاها و به‌کارگیری آن برای اقدامات بزرگ و موثر برشمرد.

این مسئول به اهمیت صنعت گل و گیاه در جهان اشاره و گفت: گل در جهان به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخه اقتصاد در سبد زندگی مردم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تنها 308 میلیون اصله از مازندران به داخل و خارج صادر می‌شود این در حالی است که 730 هکتار از اراضی مازندران به گلکاری اختصاص دارد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه پرورش گل در مازندران به دو صورت گلخانه‌ای و فضای باز انجام می‌گیرد، گفت: فرهنگ توجه به گل و گیاه در جامعه ما ضعیف است، با وجود وضعیت مناسب آب و هوایی و خاک گل فروشی‌های مازندران گل‌ها را از خارج استان وارد مازندران می‌کنند.

فلاح جلودار بافت فضای سبز مازندران را نامناسب برشمرد و اضافه کرد: سهم مازندران از محل فروش گل در سال جاری تنها 4 میلیون اصله بوده در حالی که می‌توانیم 400 میلیون فروش داشته باشیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن سال جدید گفت: کسی حق ندارد به بهانه سال نو درصدد افزایش نرخ‌ها باشد، اصناف و بازاریان شرایط سخت اقتصادی، رکود اقتصادی و تحریم‌ها را مدنظر قرار داده و از افزایش بی‌مورد اجناس خودداری کنند.

ربیع فلاح افزود: با درایت دولت تدبیر و امید رشد تورم از 46 درصد به 30 درصد رسیده است و با توجه به زیرساخت‌ها و تعامل با کشورهای دیگر در لوای مذاکرات ژنو درصدد رفع رکود اقتصادی بوده که امیدواریم سال 93 شاهد وضعیت مناسب‌تری در کشور باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در سال جدید تنها شاهد افزایش قیمت بنزین و گازوئیل خواهیم بود، عنوان کرد: نباید این امر در سایر امور تاثیرگذار باشد، مازندران استان گردشگری است و باید شرایط برای جذب توریست فراهم شود.

وی افزود: به دلیل افزایش بی‌رویه نرخ اجناس توسط بازاریان، مازندران با وضعیت ناثبات و ناپایداری مواجه بوده به طوری که مسافران حتی آب خوردن را هم با خود می‌آورند.

فلاح با اشاره به اینکه مازندران باید همانند یک پارک تفریحی زیبا باشد، گفت: ما در مازندران شاهد وضعیتی نامناسب و برعکس هستیم و بیشتر استان‌هایی که دارای آب و هوای مناسب نیستند بسیار زیباتر از مازندران بوده و از فضای سبز مطلوب‌تری برخوردار هستند و این جای تاسف دارد.

فلاح جلودار وضعیت فضای سبز بابل را به عنوان شهر بهار نارنج غیر مطلوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: تنها با مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی مناسب می توان به وضعیت مطلوب دست یافت.

وی همچنین به مشکل زباله اشاره کرد و اذعان داشت: وضعیت نامطلوب نظافت مازندران زیبنده مردم ما نیست، اگرچه در بعضی از شهرهای مازندران بحث تفکیک زباله از مبدا صورت گرفته ولی این اقدام باید توسط شهرداری‌ها در تمام شهرهای مازندران اجرایی شود که انتظار می‌رود بابل در این زمینه پیش گام باشد.

استاندار مازندران فراهم کردن امکانات پایانه‌ای،ترابری هوایی و زمینی را از جمله حمایت دولت از تولید کنندگان گل و گیاه برشمرد و بیان داشت: اگر به تولید گل وگیاه به عنوان ظرفیت اقتصادی توجه شود بسیاری از مشکلات اشتغال حل می‌شود، ایجاد اشتغال تنها به احداث کارخانه نیست، شغل‌های کوچک و خانگی هم با حمایت دولت می‌توانند بسیاری از مشکلات عدیده اقتصادی را رفع کنند.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول