اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب صحبت یاران

مرد 60 ساله فرهنگ و هنر هگمتانه ماندگار شد

در آئین نکوداشت «شب صحبت یاران» مرد 60 ساله فرهنگ و هنر همدان چهره ماندگار شد.

مرد 60 ساله فرهنگ و هنر هگمتانه ماندگار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شامگاه سه‌شنبه در آئین «شب صحبت یاران» مرد نیکو لهجه و تلاشگر عرصه فرهنگ و تاریخ همدان در میان شاعران و پیشکسوتان شعر و ادب استان مورد تجلیل قرار گرفت.

در این مراسم که به مناسبت نکوداشت زحمات 60 ساله هنرمند فرهنگی همدان برگزار شد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان پایه‌گذار این برنامه و دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در این کار پسندیده به نوعی سهیم بودند.

این مراسم قرار بود، اول اسفندماه برگزار شود اما به دلایل مرگ ناگهانی فرزند این هنرمند همدانی در روز 28 بهمن ماه، تغییر زمان داد.

علی‌اکبر محمودی وثاق متولد سال 1330 در همدان است.

وی فرهنگی عاشقی است که نیم قرن در عرصه قصه‌گویی بین‌المللی، گویندگی، نویسندگی، مجری‌ صدا و سیما، میراث فرهنگی همدان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مهدکودک‌ها فعالیت داشته است.

این هنرمند، موفق به اخذ دو دوره قصه‌گویی بین‌المللی رادیویی شده و پیشکسوت تئاتر، بازیگر و محقق فرهنگ عامه است و با صدا و سیما، میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه بوعلی سینا، آموزشگاه‌های موسیقی، مهدهای کودک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار کرده است.

علی‌اکبر محمودی وثاق دارای پنج عنوان بین‌المللی، 40 عنوان کشوری و 600 عنوان استانی است که بر این اساس به عنوان هنرمند مرتبط با میراث معنوی استان مورد تجلیل قرار گرفت.

رونمایی از کتاب «تعلیم و تربیت نوین ایران در عصر مشروطیت» نوشته دکتر سعید خرمرویی، برگزاری شعرخوانی شعرای همدان در مدح محمودی‌وثاق و رونمایی از تقدیرنامه این هنرمند از بخش‌های این برنامه بود.

در این مراسم این هنرمند پیشکسوت عرصه فرهنگ بر تبعیت از سنت‌های درست و اصیل همدانی تأکید کرد و گفت: امروزه بسیاری از جوانان و نوجوانان همدانی از صحبت به گویش و لهجه همدانی ابا می‌کنند در حالی که لهجه همدانی فارسی اصیل و ماندگار است.

علی‌اکبر محمودی‌وثاق بیان داشت: در گذشته آنچه در خانواده همدانی مهم بود، پدرسالاری نبود بلکه پدر تفکری بود اما امروز این تفکر از بین رفته است.

وی با بیان اینکه تربیت در خانواده‌ همدانی ریشه‌دار بود، افزود: در گذشته خانواده‌ها حرمت یکدیگر را حفظ می‌کردند اما امروز فرزندان با تفکرات خود پیش می‌روند.

این هنرمند برجسته همدانی تلفن همراه را ابزار دوری خانواده‌ها از هم دانست و گفت: امروز به جای دید و بازدید صحبت با تلفن همراه جایگزین شده در حالی که همین امر گرمای خانواده را از بین برده است.

انتهای پیام/89003/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول