اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب تاکید کرد

مقابله با ساخت‌وسازهای غیرقانونی در روستاها

فرماندار بناب گفت: دهیاران و شوراها باید با ساخت‌وسازهای غیرقانونی و بدون مجوز در سطح روستاها مقابله کنند.

مقابله با ساخت‌وسازهای غیرقانونی در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی امشب در همایش یک روزه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان بناب با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی دهیاران و شوراها حفظ منابع طبیعی در روستاهاست، اظهار کرد: هیچ‌گونه سهل‌انگاری در قبال تخریب منابع طبیعی مورد قبول نیست و دهیاران و شوراها باید ضمن آشنایی کامل با وظایف قانونی خود برای انجام آن تلاش کنند.

وی از دهیاران و شوراها به عنوان عوامل امنیت در روستاها نام برد و افزود: برای ایجاد امنیت و آسایش اهالی روستا و همچنین مقابله با پدیده خانمانسوز مواد مخدر دهیاران و شوراها باید نهایت همکاری را با نیروی انتظامی داشته باشند و هرگونه موارد تخلف را به نیروی انتظامی اعلام کنند.

فرماندار بناب ادامه داد: برای تأمین امنیت در روستاها نیروی انتظامی به همکاری دهیاران و شوراها نیازمند است و آنها باید این امر را به عنوان وظیفه اصلی خود تلقی کرده و همکاری کنند.

برقی سپس عمران و آبادانی در سال‌های اخیر در سطح روستاها را چشمگیر دانست و گفت: پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی در سطح روستا، چهره روستاها را کاملاً تغییر داده است.

وی از اعضای شوراها و دهیاران خواست مردم و اهالی روستاها را برای دریافت این تسهیلات تشویق و ترغیب کنند.

فرماندار بناب با بیان اینکه در خصوص توسعه فضای سبز در سطح شهر و به ویژه روستاهای منطقه اقدامات مناسبی صورت نگرفته است، تأکید کرد: باید با انجام کار کارشناسی نسبت به افزایش و توسعه فضای سبز در سطح روستاهای شهرستان اقدام شود.

در این نشست جمعی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها به نمایندگی به بیان مسائل و مشکلات موجود در روستاها پرداختند.

ساخت‌وسازهای بی‌رویه درسطح روستاها، جمع‌آوری نامناسب آشغال، عدم اجرای طرح هادی، کمبود آب آشامیدنی، کمبود آب کشاورزی، عدم تعیین کشت جایگزین به جای کشت محصول پیاز و نیز افزایش اعتیاد از جمله موارد طرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/60004/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول