اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران

ساختمان نظام مهندسی معدن استان یزد بهره‌برداری شد

ساختمان نظام مهندسی معدن استان یزد امروز با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران و جمعی از مسئولان استان یزد راه‌اندازی شد.

ساختمان نظام مهندسی معدن استان یزد بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد، ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از ساختمان نظام مهندسی معدن استان یزد اظهار داشت: در احداث این ساختمان از تمام ماده‌های معدنی موجود در استان یزد در سطحی کوچک نظیر یک ساختمان استفاده شده است.

محمدرضا کارگران بیان کرد: ساختمان نظام مهندسی معدن استان یزد در واقع موزه‌ای از مواد معدنی استان یزد است و از همه مواد معدنی موجود یا در ساختمان سازی و یا در تزئینات آن استفاده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی نظام مهندسی معدن در استان یزد یادآور شد: یک سوم اقتصاد کشور مرهون جامعه معدنی کشور است و لازم بود مهندسان معدن در یزد ساماندهی می‌شدند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد بیان کرد: با تفکر مهندسی می‌توان چرخ‌های اقتصاد کشور را چرخاند و از آنجا که صنعت و معدن یک زنجیره متصل به یکدیگر هستند، سازمان نظام مهندسی معدن باید در استان صنعتی و معدنی یزد راه‌اندازی می‌شد.

وی تاکید کرد: اگر جامعه معدنی در استان یزد فعال باشند، به طور قطع توسعه پایدار برای این استان رقم می‌خورد، توسعه‌ای که در خور شأن استان یزد و کشور باشد.

کارگران با اشاره به ساختمان نظام مهندسی معدن استان یزد یادآور شد: عملیات احداث این ساختمان از اوایل مهرماه سال 91 با هدف ایجاد موزه متمرکزی از مواد معدنی استان یزد راه‌اندازی شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه معدنچیان در چرخه سیاست مظلوم واقع شده‌اند، اظهار داشت: از زمانی که صنعت و معدن در یکدیگر ادغام شد و سپس صنعت و معدن نیز با بازرگانی ادغام شد، معدن مظلوم واقع شد.

محمد غریبی همچنین عنوان کرد: مدیریت بخش معدن با ید تقویت شود و دولتمردان تلاش کنند تا این خواسته معدنچیان را محقق کنند.

وی همچنین خطاب به افرادی که برای مواد معدنی ارزش‌گذاری می‌کنند، بیان کرد: ارزش ناخالص معدن را در ارزش فلز ببینید نه در کنسانتره ماده معدنی.

در این مراسم از ساختمان نظام مهندسی معدن با حضور مسئولان در مجمع ادارات استان یزد بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/2464/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول