اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

افتتاح اداره صنعت، معدن و تجارت در قلعه‌گنج

در آخرین روزهای سال 92 یکی دیگر از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم قلعه‌گنج به ثبت رسید و اداره صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان افتتاح شد.

افتتاح اداره صنعت، معدن و تجارت در قلعه‌گنج

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، در آخرین روزهای سال 92  یکی دیگر از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم قلعه‌گنج و بازاریان به ثبت رسید و بعد از مدت‌ها اداره صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان افتتاح شد.

حسین دولتی یکی از بازاریان قلعه‌گنج در حاشیه افتتاح اداره صنعت، معدن و تجارت قلعه‌گنج به خبرنگار فارس گفت: سرانجام آشفتگی بازار توسط یک نهاد مستقل در این شهرستان کنترل و نابسامانی که به بازاریان نسبت داده می‌شد، برچیده شده است.

وی تصریح کرد: تأثیر مثبت راه‌اندازی اداره صنعت و معدن در شهرستان قلعه‌گنج این است که بازاریان باسابقه و معتمد در کنار اصناف جوان به یک اتحاد می‌رسند و نتیجه آن رونق بازار و رضایت مردم است.

غلامرضا رئیسی یکی دیگر از کسبه نیز بیان داشت: هر زمان که گزارشی علیه بازاریان مبنی بر گرانفروشی یا کم‌فروشی دیده می‌شد، بسیار نگران کننده بود، اما اکنون با همت مسئولان زمینه نظارت مستقیم بر بازار فراهم شد.

ضرورت راه‌اندازی اتحادیه امور صنفی در قلعه‌گنج

سرپرست نمایندگی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قلعه‌گنج گفت: بر اساس ابلاغ سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان این نمایندگی در قلعه‌گنج دایر شد.

قاسم بامری در حاشیه افتتاح اداره صنعت، معدن و تجارت قلعه‌گنج عنوان کرد: قلعه‌گنج از سه سال پیش پیگیر راه‌اندازی این اداره بود که با تلاش و جدیت مسئولان و فرمانداران و تجهیز زیرساخت‌ها این امکان برای قلعه‌گنج قبل از سال جدید فراهم شد.

بامری اظهار داشت: بخش عمده فعالیت ما در قلعه‌گنج راه‌اندازی اتحادیه امور صنفی و مجامع صنفی است و این امر در اولویت قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: در قلعه‌گنج بیش از 168 واحد فروش مواد غذایی و توزیع وجود دارد و همچنین بیش از 68 واحد فروشندگان مصالح ساختمانی که ایجاد اتحادیه این دو صنف به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به سمت تشکیل اتاق اصناف در هر شهر برویم که امیدواریم این قدم نیز به زودی در شهرستان قلعه‌گنج برداشته شود.

عزم دولت در حمایت از سرمایه‌گذاران در قلعه‌گنج

ایوب فلاحی فرماندار قلعه‌گنج نیز گفت: ایجاد اداره صنعت، معدن و تجارت در قلعه‌گنج یکی دیگر از هدایای دولت در اواخر سال 92 بود که رونق خاصی به بازار و کسبه شهرستان داده است.

وی بیان داشت: شهرستان قلعه‌گنج دارای ظرفیت‌های متنوعی در زمینه صنعت و معدن است که به لحاظ نبود متولیان و عدم استقرار اداره ذیصلاح و کمبود نیرو و از طرفی مشکلات منطقه‌ای موفق به برداشت از معادن نشده‌ایم.

فلاحی افزود: تاکنون معادن منگنز، کرومیت، آهن پلاستری، تیتانیوم، پلی‌متال و ... در سطح شهرستان کشف و به ثبت رسیده است که فقط آهن و کرومیت در مرحله آغاز استخراج هستند.

فرماندار قلعه‌گنج خاطرنشان کرد: تلاش‌ها برای راه‌اندازی اداره صنعت، معدن و تجارت در شهرستان قلعه‌گنج نشان از عزم دولت در حمایت از سرمایه‌گذاران دارد که نویدبخش آینده روشن معادن و اقتصاد منطقه است.

انتهای پیام/80004/س30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول