اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی خوی:

50 درصد اتوبوس‌های خوی فرسوده هستند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی خوی گفت: 50 درصد اتوبوس‌های شهری خوی فرسوده هستند.

50 درصد اتوبوس‌های خوی فرسوده هستند

ولی شادفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سازمان اتوبوسرانی خوی در ایام عید در نظر دارد دو دستگاه اتوبوس در اختیار گردشگران نوروزی قرار دهد.

وی با اشاره به میانگین جابه‌جایی مسافر با ناوگان اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: تعداد 87 دستگاه اتوبوس در خوی فعال بوده و روزانه 69 هزار و 600 نفر توسط اتوبوس شهری جابه‌جا می‌شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی خوی با اشاره به تعداد مینی‌بوس در خوی، یادآور شد: تعداد 86 دستگاه مینی‌بوس در شهرستان خوی فعال است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی خوی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی مطلوب اتوبوسرانی نیازمند افزایش ناوگان است، اضافه کرد: احداث پایانه درون شهری و راه‌اندازی خطوط ویژه از جمله برنامه‌های آینده سازمان اتوبوسرانی خوی در راستای خدمات رسانی مطلوب است.

وی با اشاره به بودجه سازمان اتوبوسرانی در سال 93 ، تصریح کرد: مبلغ 9میلیارد و 336 میلیون ریال به سازمان اتوبوسرانی خوی در سال 93  اختصاص خواهد یافت.

شادفر با اشاره به میانگین عمر ناوگان در خوی، اضافه کرد: میانگین عمر ناوگان اتوبوس‌های بخش خصوصی خوی بالای 9 سال است.

شادفر بازسازی 20 دستگاه ناوگان اتوبوسرانی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی شهری خوی به کارت بلیط الکترونیکی در سال 92 را از جمله مهم‌ترین اقدامات اتوبوسرانی خوی در سال 92  عنوان کرد و افزود: استقبال مردم خوی از بلیط الکترونیکی رضایت بخش نبوده و لازم است با فرهنگ‌سازی مناسب در راستای ترغیب شهروندان برای استفاده از کارت الکترونیکی اقدامات لازم انجام شود.

مدیرعامل اتوبوسرانی خوی با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی خوی جزو نخستین سازمان‌های کشور است که در زمینه حمل و نقل توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، گفت: در اجرای واگذاری اتوبوس به بخش خصوصی خوی جزو شهرستان‌های موفق کشور است که 95 درصد ناوگان را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

شادفر با بیان اینکه هم اکنون در شهر خوی اتوبوسرانی شهری عمده‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی است، افزود: با گسترش حمل و نقل عمومی شاهد کاهش آلودگی هوا و ترافیک و مصرف سوخت خواهیم بود، ایجاد محدودیت‌های ترافیکی برای خودروهای سواری شخصی در ساعت‌های اوج ترافیک سبب کاهش حجم ترافیک و افزایش حجم سفر توسط حمل و نقل عمومی خواهد بود.

انتهای پیام/61007/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول