اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خبر داد

برگزاری جشن نیکوکاری در 15 هزار پایگاه شهری و روستایی سطح کشور

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی گفت: جشن نیکوکاری امسال در سطح 100 هزار مدرسه، 15 هزار پایگاه شهری و روستایی و 23 هزار مسجد در سطح کشور از 14 تا 16 اسفند برگزار می‌شود.

برگزاری جشن نیکوکاری در 15 هزار پایگاه شهری و روستایی سطح کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سعید ستاری ظهر امروز در نشست با مسئولان بوشهر اظهار داشت:  بیست و چهارمین جشن نیکوکاری امسال با شعار توانمندسازی خانواده‌ها با حضور پرنشاط نیکوکاران در سطح 100 هزار مدرسه، 15 هزار پایگاه شهری و روستایی و 23 هزار مسجد در سطح کشور از 14 تا 16 اسفند برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جشن نیکوکاری با هدف رفع نیاز خانواده‌های تحت پوشش در پایان سال با همکاری خیرین و نیکوکاران در کشور هر سال برگزار می‌شود. برنامه‌ریزی ما برای جشن نیکوکاری امسال جذب 70 میلیارد تومان است و این رقم معادل دو برابر رقم 42 میلیارد تومانی سال گذشته است.

قائم مقام کمیته امداد نیز گفت: امسال براساس برنامه‌ریزی 120 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد در کشور با فراگیری آموزش‌ها و ایجاد کسب و کار به خودکفایی رسیدند.

سید محمدعلی هاشمی افزود: این هدف‌گذاری به صورت کامل امسال اجرا شده و جشن خودکفایی این خانوارها در اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تسهیلات اشتغال کمیته امداد نیز گفت: سهم کمیته امداد امسال از محل تسهیلات بانکی و صندوق ذخیره ارزی 15 هزار میلیارد تومان است که به بانک‌ها اعلام شده و تاکنون حدود هزار میلیارد تومان جذب شده است. با توجه به مشکلات بانک‌ها از لحاظ نقدینگی سقف کارکرد کمیته امداد نسبت به سال 91 که هزار و 600 میلیارد تومان است، کاهش یافته است.

قائم مقام کمیته امداد تصریح کرد: هم‌اکنون چهار میلیون و 100 هزار نفر در قالب یک میلیون و 900 هزار خانوار در کشور زیرپوشش کمیته امداد هستند علاوه بر این نیز 600 هزار نفر به صورت تک خدمتی و 1.5 تا 2 میلیون نفر نیز در سال به صورت موردی از کمیته امداد کمک دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول