اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گروه ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان خواستار شد

تشکیل بانک اطلاعاتی خیرین در روستاهای کردستان

سرپرست گروه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی خیرین در روستاهای استان شد.

تشکیل بانک اطلاعاتی خیرین در روستاهای کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آمنه غلام‌ویسی پیش از ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سنندج با بیان اینکه تا‌کنون در 560 روستای شهرستان دهگلان سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل شده است، گفت: این سازمان‌ها با عضویت بیش از 250 نفر از جوانان استان در روستاهای مختلف تشکیل می‌شود.

وی بر تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح روستاهای شهرستان سنندج تاکید کرد و افزود: تلاش در راستای تشکیل این سازمان در سطح روستاها با توجه به نقش آن در جذب جوانان به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی امری ضروری است.

غلام‌ویسی با اشاره به اینکه باید در راستای اجرایی کردن برنامه‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در روستاها آموزش‌های لازم به جوانان داده شود، اضافه کد: پس از تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در روستاهای دهگلان جوانان عضو آموزش‌های لازم را می‌بینند.

سرپرست گروه ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان با بیان اینکه پرداختن به جوانان و برنامه‌ریزی برای هدایت درست و باز کردن راه تعالی و تکامل آنان باید به یک مسئله ملی تبدیل شود، تصریح کرد: باید با برنامه‌‌ریزی‌های جامع، نقطه عطفی در روند برنامه‌های حوزه جوانان در سطح استان صورت پذیرد.

غلام‌ویسی خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار و منابع، ارتقاء و توانمندسازی سازمان‌های مسئول دولتی و غیردولتی امور جوانان و تدوین شاخص‌های ساماندهی امور جوانان از مهم‌ترین و محوری‌ترین راهکارها برای پیوند دادن و یکپارچه کردن اقدامات در راستای ساماندهی امور جوانان است.

وی با اعلام اینکه ساماندهی امور جوانان نیازمند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جامع و به هم‌پیوسته در حوزه جوانان است، ادامه داد: تقویت برنامه‌ها و اقدامات حوزه جوانان زمینه لازم را برای ارتقای نظام برنامه‌ریزی امور جوانان فراهم می‌کند.

سرپرست گروه ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان با بیان اینکه تنها سازمان‌های دولتی مسئولیت پرداختن به امور جوانان را ندارند، افزود: بخش‌های خصوصی نیز باید به این مقوله ورود پیدا کرده و در این راستا تلاش کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با کمک بخش خصوصی بتوانیم در راستای حل مشکلات جوانان و پرداختن به امور آنها اقدامات اساسی را انجام دهیم.

غلام‌ویسی به تشکیل بانک اطلاعاتی خیرین در روستاها اشاره کرد و گفت: باید با تشکیل این بانک‌ها در روستاها خیرات مردم را به سمت و سوی جوانان هدایت کرد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 93 اعتبارات خاصی برای ساماندهی امور جوانان اختصاص یافته و سهم هر استان به صورت جداگانه مشخص شده است، اضافه کرد: باید اداراتی که با جوانان مرتبط هستند اختصاص اعتبارات به ساماندهی امور جوانان را در بودجه سنواتی خود قرار دهند.

سرپرست گروه ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان در پایان با بیان اینکه عملکرد ادارات و سازمان‌های مرتبط با جوانان ضعیف است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده شاهد حضور و مشارکت بیشتر این ادارات در راستای ساماندهی امور جوانان در استان باشیم.

انتهای پیام/79001/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول