اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

آموزش و پرورش لذت اقامه نماز را به دانش‌آموزان بچشاند

نماینده ولی فقیه در گیلان اقامه نماز را معنویت حضور در محضر پروردگار دانست و گفت: آموزش و پرورش لذت اقامه نماز را به دانش‌آموزان بچشاند.

آموزش و پرورش لذت اقامه نماز را به دانش‌آموزان بچشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار با مربیان پرورشی آموزش و پرورش گیلان با تبریک فرا رسیدن روز تربیت و تربیت اسلامی اظهار کرد: عوامل مختلف در شکل‌گیری شخصیت انسان تاثیرگذار است.

وی آب‌ و هوا را در ایجاد شخصیت انسان موثر عنوان کرد و افزود: گیلان دارای اقلیم آب‌ و هوای معتدل است و فرزندان متولد شده در این استان طبع ملایمی دارند.

قربانی متولدشدگان در محیط‌های خشن را دارای طبیعت سخت دانست و بیان کرد: غذا، پدر، مادر و فرد در ساختار روحی انسان اثرگذار هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بخشی از شکل‌گیری شخصیت افراد را مربوط به قبل از تولد خواند و بیان کرد: 70 درصد شخصیت انسان از ناحیه پدر، مادر و وراثت شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آثار خوب و بد از طریق وراثت منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: وراثت بر مبنای قانون‌شکنی، فرزندان قانون‌شکن تحویل جامعه می‌دهد.

قربانی به کمرنگ شدن تاثیر وراثت با تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: اراده و اختیار قوی می‌تواند از قانون‌شکنی افراد جلوگیری کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه انبیای الهی برای تربیت و تزکیه مردم مبعوث شدند، یادآور شد: اسلام بر تعلیم و تعلم تاکید بسیار دارد.

وی سوره لقمان را مظهر تربیت و تعلیم الهی برشمرد و اظهار کرد: قرآن درس تربیتی به انسان می‌دهد و با توجه براینکه فطرت الهی در تمام انسان‌ها وجود دارد، انسان نمی‌تواند منکر خداوند شود.

*ترویج نماز از خانه و مدرسه آغاز شود

نماینده ولی فقیه در گیلان به ترویج اقامه نماز در محیط خانه و مدرسه اشاره کرد و افزود: توسعه علم از طرف دینداران تحقق پیدا کرده است.

وی اقامه نماز را معنویت حضور در محضر پروردگار دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش لذت اقامه نماز را به دانش‌آموزان بچشاند.

قربانی بر آموزش اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر در مدارس تاکید کرد و گفت: فرزندان و دانش‌آموزان نحوه راه رفتن و لباس پوشیدن را از والدین و مربیان می‌آموزند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دانش‌آموزان به معلمان اعتماد دارند، تصریح کرد: مربیان در برابر دانش‌آموزان باید گفتار منطقی داشته باشند.

وی به تقلید دانش‌آموزان از معلمان اشاره کرد و یادآور شد: معلمان در دانش‌آموزان تحول ایجاد می‌کنند و مربیان تربیتی تاثیرگذارترین قشر در دانش‌آموزان هستند و باید مربیان تربیتی از فرصتی که خداوند در اختیار آنها گذاشته بهره‌برداری کامل داشته باشند و راه انبیای الهی را ادامه دهند.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول