اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش بیرجند خبر داد

حضور 80 روحانی برای برگزاری نماز در مدارس بیرجند

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بیرجند گفت: در حال حاضر برای برگزاری نماز جماعت در مدارس این شهرستان 80 روحانی فعالیت می‌کنند.

حضور 80 روحانی برای برگزاری نماز در مدارس بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رمضان زحمتکش ظهر امروز در مراسم دیدار معاونان، مشاوران و مربیان پرورشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با امام جمعه بیرجند اظهار داشت: هشتم اسفند‌ماه یادآور تولید نوین پرورش در نظام تعلیم و تربیت ایران بوده که متناسب با اهداف اسلامی طراحی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تحولات ایجاد شده در جامعه نیاز به تعلیم دینی در سطح مدارس وجود دارد.

همکاری 200 مربی برای برگزاری نماز جماعت در مدارس بیرجند

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بیرجند به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این سند زمینه‌ای را فراهم کرده تا بر اساس آن نقشه آینده آموزش و پرورش ترسیم و مشخص شود.

زحمتکش با بیان این‌که موضوع برگزاری نماز جماعت در مدارس یکی از موضوعات مهم تربیت اسلامی است، یادآور شد: نماز جماعت در تمام مدارس بیرجند با حضور 80 روحانی و همکاری 200 نفر از مربیان آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: برای اقامه نماز در مدارس شهرستان سعی شده در کوچکترین مدارس هم فضایی برای برپایی نماز ایجاد و همچنین فرش برای فرش کردن این مکان‌ها در بین مدارس توزیع شده است.

برگزاری جشن تکلیف برای 1600 دانش‌آموز دختر در بیرجند

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بیرجند از برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان دختر پایه سوم دبستان خبر داد و افزود: در سال جاری این جشن برای یک‌هزار و 600 نفر برگزار شده است.

زحمتکش به برگزاری مسابقات نماز اشاره کرد و افزود: در این مسابقات در سال جاری حدود 20 هزار و 100 دانش‌‌آموز شرکت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که در بحث قرآن، مدارس قرآن در سطح این شهرستان به دو شکل برنامه‌ای و فوق برنامه فعالیت دارند، اضافه کرد: در حال حاضر چهار آموزشگاه قرآن در سطح شهرستان فعال و همچنین 22 آموزشگاه برنامه‌های فوق برنامه قرآن را برگزار می‌کنند.

همکاری 10 نفر از مدیران مدارس بیرجند برای اجرای طرح روحانی مدرسه

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بیرجند ادامه داد: در سال جاری حدود یک‌هزار نفر در کلاس‌های فوق برنامه قرآنی در مدارس شرکت کرده‌اند.

زحمتکش با بیان این‌که در بخش عترت برنامه‌های ویژه‌ای در آموزش و پرورش بیرجند دنبال می‌شود، یادآور شد: فعال کردن هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی، برگزاری همایش‌ها متنوع مذهبی، حضور روحانیون در مدارس برای پاسخگویی به مسائل شرعی دانش‌آموزان و برگزاری برنامه‌های همراه با کاروان کربلا از جمله فعالیت‌های این بخش است.

وی به طرح روحانی مدرسه اشاره کرد و افزود: این طرح با همکاری 10 نفر از مدیران مدارس این شهرستان اجرا شده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بیرجند با بیان این‌که باید آموزش و پرورش برای آشنایی دانش‌آموزان با سیره شهدا برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشد، خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا و اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/22481/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول