اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی:

75 درصد سارقان سابقه‌دار آذربایجان غربی دارای سابقه اعتیاد هستند

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: 75 درصد سارقان سابقه‌دار آذربایجان غربی دارای سابقه اعتیاد هستند و این امر لزوم مبارزه جدی با اعتیاد را می‌رساند.

75 درصد سارقان سابقه‌دار آذربایجان غربی دارای سابقه اعتیاد هستند

سرهنگ رسول النقی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اقدامات کلان مدنظر پلیس در ایام پایانی سال، اظهار داشت: با ایجاد تعامل پلیس تلاش می‌کند از ظرفیت سایر نهادها و سازمان‌ها در راستای کاهش وقوع جرم و افزایش امنیت روانی جامعه استفاده و نوعی همگرایی در خدمت‌رسانی به شهروندان فراهم کند.

وی ایجاد پارکینگ‌های موقت در حاشیه نمایشگاه‌های بهاره و نقاط جرم‌خیز توسط شهرداری‌ها، رفع مشکلات روشنایی معابر توسط شرکت توزیع برق در نقاط خلوت و جرم خیز و ... را از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه عنوان کرد.

النقی‌پور با بیان اینکه 75 درصد سارقان سابقه‌دار دارای سابقه اعتیاد هستند، ادامه داد: با مقامات قضایی در مرکز استان و شهرستان‌ها هماهنگی شده است که برای سارقان سابقه‌دار در این ایام مرخصی صادر نشود.

وی با بیان اینکه در ایام پایانی سال اعزام گشت‌های آشکار و پنهان پلیس‌های تخصصی انجام می‌شود، تصریح کرد: در این ایام پلیس 110 با آمادگی بیشتر پاسخگو بوده و انتظار می‌رود نیازهای واقعی انتظامی توسط مردم مورد مطالبه باشد تا وقت پلیس صرفا“ در خدمت به بزه‌دیدگان و برخورد با مجرمان معطوف شود.

النقی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات فردی پیشگیری از سرقت خودرو، ابراز داشت: اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسائل تأخیری و بازدارنده مجهز کنید.

وی با بیان اینکه هنگام ترک اتومبیل از بسته بودن درها و شیشه‌ها اطمینان حاصل کنید، تصریح کرد: به هنگام مشاهده تصادف یا نزاع‌هایی که احتمال ساختگی بودن آن‌ها وجود دارد، مراقب باشید و اتومبیل خود را رها نکنید.

النقی‌پور افزود: در حین خرید وسایل در بازار و در مسافرت در شهرستان‌ها، اتومبیل خود را در مکانی امن و حتی‌المقدور در پارکینگ‌های مطمئن پارک کرده و حتماً کلیه درهای آن را قفل و از گذاشتن سوئیچ بر روی آن جداً بپرهیزید.

وی با بیان اینکه اگر در هنگام مسافرت در عید نوروز به دلیل نقص فنی نیاز به هل دادن خودرو باشد اجازه ندهید افراد ناشناس پشت فرمان بنشینند، یادآور شد: در مسافرت‌ها برای استراحت شبانه در طول مسیر، از محل‌های مطمئن مانند ایستگاه‌های پلیس، زائرسراها و مانند آن استفاده و از توقف و استراحت در محل‌های خلوت و غیر ایمن خودداری کنید.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی اضافه کرد: هنگام ترک اتومبیل از به جای گذاشتن سنـد، کارت و سایر اوراق شناسایی در داخل آن خودداری کنید که با این کار سارقان به راحتی قادر به انتقال خودرو به سایر استان‌ها نخواهند بود.

انتهای پیام/61005/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول