اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل:

بخشی از اختیارات وزارت نفت به نظام مهندسی واگذار می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: با اعلام وزیر نفت بخشی از اختیارات و پروژه‌های اجرایی حوزه وزارت نفت به نظام مهندسی ساختمان واگذار می‌شود که در این ارتباط امیدواریم در استان اردبیل نیز پروژه‌های اساسی اجرا شود.

بخشی از اختیارات وزارت نفت به نظام مهندسی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرید صالحی عصر امروز در مراسم گرامیداشت پنجم اسفند روز مهندس در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: اخیراً وزیر نفت اعلام کرده که در کنار برخی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها بخش مهمی از کارها و اختیارات این وزارتخانه در قالب واگذاری تصدیگری به بخش خصوصی به سازمان نظام مهندسی واگذار شود که این خود می‌تواند حرکت مثبت و سازنده در به کارگیری مهندسان متخصص، کارآمد و توانمند باشد.

وی با تبریک روز پنجم اسفند به عنوان سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی به تمام سازندگان و مهندسان فرهیخته تصریح کرد: با گذشت بیش از 18 سال از تأسیس سازمان نظام مهندسی ساختمان که نقش مهمی در نظام‌مند کردن طراحی‌ها، نظارت و اجرا بر ساخت و سازها دارد امروز شاهد این هستیم که در سایه فعالیت این سازمان قوانین و مقررات مربوط به ساختمان و همچنین ساخت و سازها مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته و از سوی سازندگان رعایت می‌شود.

صالحی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در استان اردبیل نیز این سازمان در سال 74 با تعداد محدودی از پیشکسوتان تأسیس شد و آنها حتی با سرمایه‌گذاری محدود خود با اجاره کردن دفتری کار را آغاز کردند به طوریکه با گذشت این سال‌ها هم اکنون نظام مهندسی با عضویت هفت هزار نفر مهندس در بیش از هفت گروه مهندسی سعی می‌کنند به هموطنانمان ارائه خدمات کنند.

این مسئول اضافه کرد: این مجموعه هم اکنون به صورت مستقل و با گردش مالی مناسب در اجرای طرح‌های مختلف مشارکت کرده و از ظرفیت مهندسان به شکل فنی و در قالب تفاهمنامه‌های امضا شده بهره‌برداری بهینه و مناسب انجام می‌شود.

وی بیان کرد: مهندسان ما در بخش‌های طراحی، ‌اجرا و نظارت در ساخت و سازها ورود پیدا کرده و براساس قراردادی که با سازمان‌ها و نهادهای مختلف نظیر ثبت و اسناد، شرکت گاز، راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و... به امضا رسانده‌ایم، تلاشمان بر این است تا از ظرفیت این مجموعه به بهترین شکل استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل یادآور شد: اخیراً نیز قرار شده با تاکید وزیر نفت که خود از اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی در کشور است، بخشی از مسئولیت‌های وزارت نفت در قالب واگذاری تصدیگری‌های دولتی به بخش خصوصی به ویژه نظام مهندسی ساختمان واگذار شود تا در این زمینه بتوانیم اقدامات شایسته‌ای را انجام دهیم.

صالحی ادامه داد:‌ دور ششم فعالیت سازمان نظام مهندسی با حضور بزرگانی همچون آخوندزاده وزیر راه و شهرسازی و زنگنه وزیر نفت متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته فعالیت‌های مثبت و سازنده‌ای را در ارتقا مدیریت ساختمان و انجام طراحی‌ها و سازه‌ها انجام داده و یک دوره طلایی را در این مجموعه رقم می‌زنند.

وی اعتماد دولتمردان را به سازمان نظام مهندسی بسیار مناسب و کارساز توصیف کرد و گفت: ما باید از بدنه فنی و کارشناسی این سازمان بهترین استفاده را بکنیم تا ساخت و سازی مقاوم، زیبا، شکیل و دارای زیبایی‌های ظاهری و باطنی را شاهد باشیم.

صالحی اهمیت توجه به بخش انرژی را یادآور شد و افزود: با توجه به اینکه جنگ آینده در بین ملت‌ها جنگ آب و انرژی است از همین رو مصرف صحیح و بهینه انرژی در ساختمان‌ها و خانه‌ها ضروری به نظر می‌رسد و مهندسان ما با یک تدبیر عاقلانه و مدبرانه می‌توانند با ساخت و سازهای مناسب در صرفه‌جویی 40 درصدی انرژی نقش مهمی را ایفا کنند.

وی تصریح کرد:‌ در این زمینه تلاش بر این است تا در حد وسع و توان بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به هموطنان ارائه کرده و بیش از گذشته به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی اقدام کنیم.

صالحی حادثه‌خیز بودن استان اردبیل را یادآور شد و خاطر نشان کرد:‌ هدف اصلی ما در چنین شرایطی ارتقای اجرای کیفی پروژه‌ها و همچنین توجه به توصیه‌های بزرگان در مورد ساخت و ساز و احداث بناها منطبق بر فرهنگ اسلامی، ‌دینی و معماری ارزشی است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری در تعریف سبک جدید زندگی مسئولیتی سنگین بر عهده داریم تا مهندسان ما متعهدانه در این حوزه قدم برداشته تا با جلوگیری از ساخت و سازهای غیر فنی و غیراصولی به ساخت و سازهای مقاوم، زیبا و متناسب با معماری اسلامی،‌ ایرانی همت کنند.

وی یکی دیگر از اصول تاکید شده را رعایت اصل صرفه‌جویی در مصرف انرژی با بهره‌گیری از سیاست اقتصاد مقاومتی و توجه به انرژی‌های نو اعلام کرد و ادامه داد: متخصصان کشورمان توان این کار را دارند که در مسیر اقتصاد مقاومتی در ساخت و سازها به گونه‌ای طراحی کنند تا مصرف کم انرژی را شاهد باشیم.

مراسم گرامیداشت پنجم اسفند سالروز میلاد بزرگ دانشمند ایران خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در حالی در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل برگزار شد که این آیین با 45 دقیقه تأخیر و گله‌مندی بسیاری از شرکت‌کنندگان آغاز شد و برای بسیاری از مدعوین جای نشستن در روی صندلی‌ها نبود و آنها مجبور بودند که دو ساعت برنامه را ایستاده تماشا کرده و نگاه کنند در حالی که برنامه‌ریزان هیچ تدارک مناسبی را برای برگزاری مناسب این برنامه ندیده بودند.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول