اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل اوقاف همدان خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در 28 بقعه متبرکه استان

معاون فرهنگی و اجتماعی مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان از اجرای طرح آرامش بهاری در 28 بقعه متبرکه استان خبر داد.

اجرای طرح آرامش بهاری در 28 بقعه متبرکه استان

حجت الاسلام حسین قبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری ویژه‌برنامه «آرامش بهاری» و ویژه‌برنامه «سوگواری یاس نبوی» خبر داد.

وی بیان کرد: 25 اسفندماه 92 تا 15 فروردین 93، بقاع متبرکه پذیرای زائرین، گردشگران، توریست‌ها و مهمانان خارجی و داخلی در ایام نوروز هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان تصریح کرد: در این راستا در 28 بقعه متبرکه سطح استان طرح «آرامش بهاری» اجرا می‌شود.

وی اذعان داشت: طرح « آرامش بهاری» با هدف به ثمر نشاندن منویات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار می‌شود.

قبادی از برپایی خیمه معرفت در کنار بقاع متبرکه خبر داد و گفت: هر خیمه دارای 6 غرفه شامل مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، ایجاد وقف جدید، برپایی نمایشگاه و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی است.

وی یکی دیگر از غرفه‌های خیمه معرفت را غرفه مخصوص کودکان دانست و ادامه داد: کودکان می‌توانند در این غرفه، قرآن بخوانند، نقاشی کنند، شعر بخوانند و جایزه بگیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه همدان عنوان کرد: این برنامه‌ها در ایام نوروز و در کنار بقاع متبرکه برای استقبال از مهمانان نوروزی انجام می‌شود.

برگزاری مراسم «سوگواری یاس نبوی» در ایام فاطمیه

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری مراسم «سوگواری یاس نبوی» در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: مراسم «سوگواری یاس نبوی» در ایام شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام و در کنار بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

قبادی تصریح کرد: «سوگواری یاس نبوی» دارای ویژه‌برنامه‌های خاصی است که در 60 بقعه در سطح استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تجمع مردم در بقاع متبرکه به منظور عزاداری برای شهادت حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این مراسم، تجمع بانوان، سخنرانی و مداحی در روز شهادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه است.

انتهای پیام/89029/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول