اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ایلام:

روحیه شهادت طلبی از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی است

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ایلام گفت: روحیه شهادت طلبی از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی است.

روحیه شهادت طلبی از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمدباقر هاشمی ظهر امروز در جمع کارکنان یگان ویژه و انتظامی استان ایلام و جلسه هدایت سیاسی اظهار داشت: تبیین شاخص‌ها، دستاوردها و رمز پایداری انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف جامعه ضرورت دارد.

وی با بیان این که فضای استبداد داخلی و استعمار و استکبار بیرونی که در جامعه آن روز حاکم بود، این انقلاب برای شکستن این فضا پدید آمد، اذعان کرد: در چنین فضایی، آنهایی که فضای داخل و خارج کشور را رصد می‌کردند و ظلم روا داشته بر مردم را می‌دیدند در سایه رهنمودهای امام (ره) حرکتی را آغاز کردند.

 این مقام مسئول به ویژگی‌های انقلاب اسلامی اشاره و یادآور شد: نخستین ویژگی که در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به انقلاب اسلامی ذکر شده است حاکمیت" الله" است.

هاشمی با اشاره به این که اولین ویژگی انقلاب اسلامی این بود که حکومت طاغوت را از این کشور خارج و از بین ببرد و حکومت الله را پایه‌گذاری کند، تصریح کرد: دومین ویژگی، قدرت و نفوذ رهبری انقلاب بود که هم در دل‌های مردم در کشور حکومت می‌کرد و هم می‌توانست با یک سخن همه را برای فتح یک قله‌ای بسیج کند و هم پایه‌های حکومت‌های بزرگ را متزلزل کرد.

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ایلام با تاکید بر این که سومین ویژگی انقلاب، پرچمداری دینداران در حاکمیت اسلامی بود و اکنون حوزه‌های علمیه لحظه به لحظه رصد کنند تا این انقلاب از آن مسیری را که بناست طی کند، منحرف نشود، خاطر نشان ساخت: انقلاب اسلامی مهم‌ترین پایگاهایش، مساجد، حسینیه‌ها، دانشگاه‌ها، اصناف و بازاریان بود و همه توده‌های مردم خود را در انقلاب شریک می‌دانستند و برای حفظ آن گام برمی‌داشتند.

هاشمی به فرهنگ ناب شهادت در انقلاب اسلامی اشاره و یادآور شد: روحیه شهادت طلبی از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی بود که هم در پیروزی انقلاب و هم در تداوم و تثبیت آن خودش را نشان داد و وجود این ویژگی همه اراده‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

انتهای پیام/2246/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول