اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس:

شهید جعفری از منادیان وحدت بین شیعه و سنی بود

فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه شهید جعفری از منادیان وحدت بین شیعه و سنی بود، گفت: به ‌خاطر تفکرات این شهید والامقام کرمانشاه به یک مانع عظیم در برابر اندیشه «کردستان بزرگ» رژیم بعث تبدیل شده بود.

شهید جعفری از منادیان وحدت بین شیعه و سنی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبدالله ویسی ظهر امروز در دومین همایش شهید پژوهی با محوریت سردار شهید سید محمدسعید جعفری در دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه اظهار داشت: شهید جعفری شخصیتی وارسته و در عصر خود انسان بابصیرتی بود.

وی با بیان اینکه این شهید والامقام همواره از مجاهدان و مریدان امام راحل بود، تصریح کرد: ایشان شخصیتی ارزشمند بود که در اسارت رژیم معدوم پهلوی، نیروهای ساواک را دچار حیرت کرده بود.

این فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش تاثیرگذار شهید جعفری در سازماندهی حرکت‌های مردمی علیه رژیم ستم‌شاهی، افزود: این شهید بزرگوار با محتوی فکری بسیار قوی خود با گروهک‌های معاند و سران چریک غرب کشور مباحثه و اغلب آنان را متقاعد و به مسیر اسلام هدایت می‌کرد.

به گفته ویسی، ایشان در افشاگری منش و راه بنی‌صدر نقش مهمی داشت و خدامحوری، دینداری و تبعیت از ولایت را سرلوحه امور و زندگی خویش قرار داده بود.

این استاد دانشگاه بیان داشت: شهید جعفری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در کرمانشاه قبل از تمام استان‌ها فعال کردند و اگر تلاش‌های ایشان نبود کرمانشاه نیز مانند کردستان دچار بحرانی عظیم شده بود.

وی با تاکید بر اینکه این شهید بزرگوار از منادیان وحدت بین شیعه و سنی بود، گفت: به‌خاطر تفکرات این شهید والامقام کرمانشاه به یک مانع عظیم در برابر اندیشه «کردستان بزرگ» رژیم بعث تبدیل شده بود.

این فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه این شهید بزرگوار همواره به‌دنبال محرومیت‌زدایی از استان کرمانشاه بود، یادآور شد: ایشان در قائله کردستان دوشادوش شهید چمران و شهید صیاد شیرازی جنگیده است.

وی با انتقاد از قصور و غفلت مردم در خصوص خیابانی که نام شهید جعفری زینت‌بخش آن شده ولی از آن به‌عنوان خیابان کسری یاد می‌شود، اذعان داشت: این نمونه‌ای از تهاجم فرهنگی‌ای بوده که به‌ دنبال رخنه کردن در فرهنگ اصیل کشور ما است.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول