اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش قزوین خبر داد

اجرای ویژه‌برنامه‌‌‌های هفته تربیت اسلامی در قزوین

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین از اجرای ویژه برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در مدارس این استان خبر داد.

اجرای ویژه‌برنامه‌‌‌های هفته تربیت اسلامی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هشتم اسفند ماه سال 59، «ستاد امور تربیتی» در مدارس کشور با هدف گسترش فرهنگ ناب و ارزش‌های اصیل اسلامی به همت شهیدان رجایی و باهنر تأسیس شد که به همین دلیل دوم تا هشتم اسفندماه هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی نام گرفته است.

همه ساله در این هفته ویژه‌برنامه‌هایی از سوی وزارت آموزش و پرورش تدوین و برای اجرا به ادارات کل استان‌ها ابلاغ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

حجت الاسلام علی انصاری به همین مناسبت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: فعالیت‌های معاونت پرورشی در هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی در قالب شیوه‌نامه اجرایی به همه مناطق آموزش و پرورش سطح استان ارسال شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شده است برنامه‌های هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی از دوم تا هشتم اسفندماه با جدیت هرچه بیشتر برگزار شود؛ چراکه برگزاری برنامه‌های این هفته در حقیقت گرامیداشت جایگاه تربیت در نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین در خصوص اهداف برگزاری این برنامه‌ها تصریح کرد: اهداف این شیوه‌نامه اجرایی در واقع بزرگداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی و زنده کردن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، تقدیر از خدمات ارزنده مربیان و معاونان پرورشی موفق و معرفی جایگاه امور تربیتی است.

انصاری همچنین زمینه‌سازی برای اجرایی شدن راهکار‌های مرتبط با حوزه پرورشی و فرهنگی مندرج در سند تحول بنیادین و توجه به نقش تربیتی معلمان در آموزش و پرورش را از دیگر اهداف تعیین شده برای گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین در خصوص نام‌گذاری ایام هفته تربیت نیز بیان کرد: روز جمعه دوم اسفند روز امور تربیتی و قرآن، عترت و ولایت نامگذاری شده و برای روز شنبه سوم اسفندماه نیز عنوان روز تربیتی، میثاق با شهیدان رجایی و باهنر و آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: یکشنبه چهارم اسفندماه روز امور تربیتی و خانواده، رسانه و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی نام گرفته و به روز دوشنبه پنجم اسفندماه عنوان روز امور تربیتی و بصیرت‌افزایی و جنگ نرم اختصاص یافته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به نامگذاری روز سه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شنبه ششم اسفند به عنوان روز امور تربیتی و بهداشت روان، مشاور تربیتی، تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان، ادامه داد: چهارشنبه هفتم اسفند روز امور تربیتی و فرهنگ و هنر اسلامی ـ ایرانی و پاسداری از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی نام دارد و برای پنجشنبه هشتم اسفند هم عنوان امور تربیتی و پیشکسوتان و نخبگان حوزه تربیت و فرهنگ اسلامی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، رئیس جمهور شهید محمدعلی رجایی از شهدای گرانقدر و والامقام استان قزوین است که پس از سال‌ها تلاش در عرصه دبیری ریاضی و تحمل سختی‌ها و شکنجه‌های زندان‌های رژیم پهلوی، بعد از انقلاب به عنوان وزیر آموزش و پرورش شد و هشتم شهریورماه 1360 بر اثر بمب‌گذاری به همراه حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر به شهادت رسید.

انتهای پیام/77011/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول