اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی:

سهل‌انگاری مردم چراغ سبزی برای سارقان است

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: سهل‌انگاری مردم در بی‌توجهی به هشدارهای پلیس، چراغ سبزی برای سارقان است.

سهل‌انگاری مردم چراغ سبزی برای سارقان است

سرهنگ خسرو گل‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: جرم و انحراف سابقه‌ای با قدمت حضور انسان در عرصه زندگی دارد.

وی افزود: وجود جرایم و آسیب‌های اجتماعی، تهدیدی علیه امنیت و سلامت جامعه، مانع جریان توسعه، و تعالی بوده و به اعتبار و حیثیت کشور خدشه وارد می‌کند.

این مسئول اعلام کرد: واقعیت امر این است که سارقین به دنبال هدف خاص خود اطلاعات را برآورد و استخراج می‌کنند و با توجه به اطلاعات به دست آمده، دست به اقدام می‌زنند.

گل‌محمدی اظهار داشت: سرقت قطعات خودرو، سرقت در معابر عمومی و اماکن دولتی، جیب‌بری، دخل‌زنی، سرقت موتور سیکلت و ... از جمله مواردی است که به کثرت با آنها در جامعه مواجه می‌شویم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در وقوع برخی از سرقت‌ها بی‌احتیاطی یا سهل‌انگاری شهروندان نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد، چرا که با تمام توصیه‌های پلیس و هشدارها همچنان کسانی هستند که توجهی به این هشدارها نشان نمی‌دهند.

وی در خصوص راهکارهای کاهش سرقت قطعات خودرو عنوان کرد: برخی از رانندگان با وجود داشتن پارکینگ خصوصی باز خودروی خود را در اماکن عمومی پارک می‌کنند و این خود نوعی بی‌احتیاطی به حساب می‌آید و یا اینکه زمان ترک خودرو به مدت زمان کوتاه درهای خودرو را باز و گاهی خودرو را به صورت روشن رها می‌کنند که این خود چراغ سبزی برای سارقان است.

گل‌محمدی خاطرنشان کرد: بحث زمان برای سارقان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به گونه‌ای که اتلاف وقت به مدت چند دقیقه نیز می‌تواند هدف آن‌ها را با مشکل روبرو سازد.

وی افزود: با پیش‌رو بودن نوروز بیشتر همشهریان برای خرید نوروزی به بازارها مراجعه می‌کنند و چه بسا بیشتر از پول نقد استفاده می‌کنند که توصیه می‌شود تا حد ممکن از جابه‌جایی پول نقد خودداری کنند.

گل‌محمدی در پایان سخنانش تاکید کرد: شهروندان توصیه‌ها و هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلف، نیروهای انتظامی را در جریان کار قرار دهند.

انتهای پیام/61007/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول