اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

سارق اینترنتی در آذربایجان غربی دستگیر شد

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: سارق اینترنتی که از حساب بانکی دیگران سرقت کرده بود در آذربایجان غربی دستگیر شد.

سارق اینترنتی در آذربایجان غربی دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سردار یحیی شرفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی اعلام اینکه فرد یا افرادی به برداشت غیرمجاز از حساب تعدادی از شهروندان اقدام کرده‌ است، موضوع در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده ماموران متوجه واریز مبالغ سرقتی به حساب طلافروشی‌های سطح شهر شدند.

شرفی اظهار داشت: با پیچیده شدن پرونده، موضوع به صورت تخصصی توسط پلیس فتا مورد واکاوی قرار گرفت که پس از چندین روز کار اطلاعاتی و تحقیقاتی دامنه‌دار در نهایت دو نفر از متهمان در عملیات غافلگیر کننده شناسایی و دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: پس از بازجویی‌های انجام شده متهمان اعتراف کردند که از طریق نصب نرم‌افزار سرقت در اطلاعات در سیستم‌های رایانه‌ برخی از کافی‌نت‌های استان اقدام به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان کرده و در مرحله دیگر واریز نمودن یارانه، وجه برداشتی جهت خرید سکه به حساب طلافروشان از قبل شناسایی شده واریز می‌شد.

شرفی عنوان کرد: متهمان پس از تماس تلفنی با فروشندگان با بیان اینکه کارمند بوده و به دلیل مشغله زیاد کاری امکان مراجعه حضوری برای تحویل سکه‌ها را ندارند بنابراین به وسیله پیک موتوری سکه‌ها را از فروشندگان در مکان‌های خلوت و با پوشاندن چهره واقعی خود، دریافت می‌کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نامبردگان با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

شرفی در پایان با توصیه به شهروندان خاطرنشان کرد: هنگام وارد کردن رمز اینترنتی بانک حتما از صفحه کلید مجازی استفاده کرده زیرا برخی برنامه‌های جاسوسی داده‌های وارد شده توسط صفحه کلید شما را کنترل کرده و از این طریق اقدام به سرقت اطلاعات بانکی شما می‌کنند.

انتهای پیام/61007/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول