اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور خبر داد

اعزام 15 هزار دانشجو به سفر زیارتی حج عمره

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور از اعزام 15 هزار دانشجو به سفر زیارتی حج عمره خبر داد.

اعزام 15 هزار دانشجو به سفر زیارتی حج عمره

حجت‌الاسلام سید محمد‌رضا فقیهی در حاشیه سفر به خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در سال جاری 15 هزار دانشجو به سفر زیارتی حج عمره اعزام می‌شوند.

وی افزود: در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور حدود 4 میلیون و 600 هزار نفر دانشجو در رشته‌های مختلف مشغول تحصیل و فراگیری علم هستند.

به گفته رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، از 4 میلیون و 600 هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، 340 هزار نفر برای سفر به حج عمره ثبت نام کرده‌اند که 15 هزار نفر از آن‌ها امسال اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور بیان کرد: همچنین در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور 70 هزار نفر عضو هیئت علمی هستند.

وی اضافه کرد: از 70 هزار نفر عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور، 18 هزار نفر برای اعزام به خانه خدا در مکه ثبت نام کرده‌اند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال جاری حدود 2 هزار عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور و اعضای خانواده‌هایشان به حج عمره اعزام می‌شوند.

وی در ادامه خطاب به دانشگاهیان عمره‌گذار گفت: برای زیارت خانه خدا، همه شما دعوت خاص شده‌اید.

فقیهی تصریح کرد: دعوت شدن به معنای بهره‌مندی نیست زیرا باید خود را آماده‌سازی کنید تا بتوانید بهره کافی را از این سفر معنوی ببرید.

وی با اشاره به آیه 96 سوره آل‌عمران، که نخستین خانه انسان‌ها را مکه معرفی کرده افزود: مکه خانه بابرکتی است که هدایت هم در آن وجود دارد پس ره‌آورد زیارت آن بهره دنیایی و آخرتی برای زائران خانه دوست خواهد بود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: سیاستی که سرلوحه کار ما در این ستاد است بر سه شعار بنا شد که آن «عمره دانشگاهیان آسان، ارزان و با کیفیت» است.

انتهای پیام/72010/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول