اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانش‌آموزی همدان خبر داد

اعزام 58 دانش‌آموز همدانی به حج عمره

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان همدان از اعزام 58 نفر از دانش‌آموزان همدانی طی هشتم اسفندماه به حج عمره خبر داد.

اعزام 58 دانش‌آموز همدانی به حج عمره

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، یونس کرمی ظهر امروز در دوره آموزشی توجیهی دانش‌آموزان عمره‌گزار به گزارش کار روند اجرائی فراهم شدن عمره دانش‌آموزان استان پرداخت و اظهار کرد: در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت دینی و اجتماعی دانش‌آموزان و نیز سیاست اداره آموزش و پرورش در راستای رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان، طی چند سال اخیر استان همدان توانسته در این مسیر حرکت خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به ثبت‌نام اولیه 150 نفری دانش‌آموزان استان برای مناسک حج خاطرنشان کرد: با سهمیه‌بندی تهران و بر اساس گزینش صورت گرفته سرانجام  58 نفر از استان همدان تأیید شدند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان همدان از اعزام دانش‌آموزان عمره‌گزار همدانی به جده طی هشتم اسفندماه خبر داد و افزود: اعزام دانش‌آموزان عمره‌گزار از استان کرمانشاه خواهد بود و 115 نفر با یک پرواز اعزام می‌شوند.

وی افزود: دانش‌آموزان عمره‌گزار استان کرمانشاه نیز 47 هستند که با اضافه شدن 10 نفر عوامل اجرائی، هفت نفر از همدان و سه نفر از کرمانشاه آنها را همراهی خواهند کرد.

کرمی با اشاره به محول شدن مدیریت کاروان به استان افزود: اعزام عمره‌گزاران دانش‌آموزان از استان کرمانشاه به دلیل دیر اعلام پرواز شدن فرودگاه همدان و نیز تشکیل قطبی در غرب کشور برای استان‌های غربی بوده است، زیرا از استان‌های لرستان، ایلام و کردستان نیز اعزام خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی دانش‌آموزان استان همدان طی دو روز در 9 جلسه خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با همه احکام  و مناسک حج طی دوره آموزشی دوروزه آشنا خواهند شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی همدان اجرای محکم و هرچه بهتر دوره آموزشی را دلیل بر برتری استان همدان دانست و افزود: سرمایه‌گذاری بهتر در راستای فراهم کردن اقدامات سفر حج، نتیجه بهتری را در اجرای فرامین حج خواهد داشت.

وی خطاب به دانش‌آموزان افزود: به دنبال عزت باشید و همه چیز را از خداوند بخواهید.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش همدان نیز خانه کعبه را مقدس‌ترین مکان بر روی زمین دانست و افزود: دانش‌آموزان باید قداست مکان مقدس را طی مراسم حج حفظ کنند.

حسن مظاهری با اشاره به جنایت‌های عربستان و القاعده در سوریه و عراق گفت: با وجود مخالفت‌های بسیار برای عدم اعزام دانش‌آموزان به حج عمره، دانش‌آموزان باید فقط به وظایف خود در آنجا بپردازند و نسبت به تبلیغات ضد شیعی دولت عربستان توجه نکنند.

انتهای پیام/89026/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول