اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی اعلام کرد

دستگیری بیش از 4 هزار نفر سارق در آذربایجان غربی

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: امسال 4 هزار و 622 نفر سارق و مال‌خر در آذربایجان غربی دستگیر شده است.

دستگیری بیش از 4 هزار نفر سارق در آذربایجان غربی

سرهنگ رسول النقی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال 4 هزار و 622 نفر سارق و مال‌خر در آذربایجان غربی دستگیر شده که از این تعداد 2 هزار و 756 نفر سابقه‌دار و دارای تکرار جرم هستند.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: ارزش اموال مسروقه کشف شده در آذربایجان غربی 10 میلیارد و 498 میلیون و 900 هزار تومان بوده است.

وی ابراز داشت: پیشگیری از نظر لغوی به معنی رفع، جلوگیری، مانع شدن، آگاه کردن و هشدار دادن است و در اصطلاح هر عملی که موجب کاهش بزهکاری، خشونت و ناامنی از طریق مشخص کردن و حل کردن عوامل ایجادکننده این مشکلات به روش علمی شود پیشگیری از جرائم نامیده می‌شود.

النقی‌پور در ادامه به برخی از اقدامات فردی پیشگیری از سرقت منزل اشاره کرد و یادآور شد: باید به خانواده‌ها آموزش داده شود که قبل از شناسایی کامل افراد از باز کردن درب خانه خودداری کنند.

وی ادامه داد: از باز کردن درب خانه برای افراد مشکوک که تحت عنوان مهمان، همسایه، مامور تاسیساتی و خدماتی آب، برق، گاز و حتی ماموران انتظامی مراجعه می‌کنند قبل از شناسائی کامل خودداری کنند.

النقی‌پور با بیان اینکه سارقان حرفه‌ای از محل‌های احتمالی نگهداری و اختفای طلا و جواهرات و وجوه نقد اطلاع دارند، تصریح کرد: لازم است مردم در هنگام ترک منزل آن‌ها را به افراد امین یا به صندوق امانات موسسات معتبر بسپارند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان عزیمت به مسافرت منزل خود را به اشخاص مورد وثوق بسپارید و از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناخته و غیر مطمئن پرهیز کنید.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: برای منزل خود از سیستم‌های هشداردهنده و ضد سرقت استفاده کرده و در موقع مسافرت آن را به یکی از مراکز پلیس وصل کنید.

النقی‌پور در پایان عنوان کرد: برای افزایش امنیت محل سکونت به ویژه مجتمع‌های مسکونی، از نگهبان محله (شبگرد) مورد تایید پلیس استفاده شود و افراد کلید منزل را در دسترس و اختیار افراد غیر مطمئن قرار ندهند.

انتهای پیام/61005/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول