اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

پیگیر مشوق‌های ویژه برای سرمایه‌گذاران در خراسان جنوبی هستیم

استاندار خراسان جنوبی گفت: باتکیه بر صرف اعتبارات دولتی نمی‌توان به رشد و توسعه در استان دست یافت، بلکه بهترین راه استفاده از توان بخش خصوصی در بخش‌های مختلف است و ما پیگیر مشوق‌های ویژه برای سرمایه‌گذاران در خراسان جنوبی هستیم.

پیگیر مشوق‌های ویژه برای سرمایه‌گذاران در خراسان جنوبی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وجه‌اله خدمتگزار در انجمن بیرجندی‌های مقیم تهران با بیان اینکه مجموع اعتبارات عمرانی استان به شرط اختصاص 100 درصدی، 143میلیارد تومان است، اظهار داشت: این در حالی است که تنها تعهدات دولت قبل در اجرای یک پروژه، اعتباری بیش از این میزان را نیاز دارد.

وی مشکل کمبود آب و منابع آبی در استان را یکی از مهمترین چالش‌های استان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 400 روستا در استان به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود که این امر مشکلات بسیاری را در ابعاد مختلف ایجاد کرده است.

استاندار خراسان جنوبی پروژه انتقال آب به استان را یکی از برنامه‌های بلندمدت برای رفع این مشکل دانست و افزود: با توجه به قولی که در این زمینه به مردم داده شده، اقدام عملی خاصی تاکنون در این رابطه صورت نگرفته است.

خدمتگزار با بیان اینکه از مبلغ 570 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز به منظور رفع مشکلات در حوزه مدیرت بحران، تنها 28 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته به استان اختصاص یافته است، گفت: همخوان نبودن منابع و مصارف بانکی در استان از دیگر مواردی است که روند توسعه اقتصادی استان را با مشکل مواجه ساخته است.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از تمام توان و ظرفیت استان و نیز با ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی و کاملاً کارشناسی شده و مشخص در راستای رشد و توسعه استان برنامه‌ریزی کرد، ادامه داد: کسانی که دل در گرو رونق اقتصادی استان و منطقه خود دارند نیز باید با ارائه پیشنهادات عملی که جنبه اجرایی داشته باشند و نیز در یک فضای همدلی و صمیمانه در این راستا تلاش و همکاری کنند.

استاندار خراسان جنوبی به پیگیری‌های انجام شده در مرکز به منظور ایجاد مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران در استان اشاره کرد و افزود: پیگیری‌های زیادی در این رابطه از طریق معاون اول رئیس جمهور و نیز وزارتخانه‌های مختلف در تهران انجام شده و پیشنهاداتی نیز ارائه شده است.

خدمتگزار با بیان اینکه بسیاری از بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در استان باید بومی‌سازی شود و متناسب با وضعیت و نیاز استان‌ها ترسیم شود، گفت: در این رابطه مدیران کل و مسئولان مرتبط مکلف شده‌اند تا پیگیری‌های لازم را به انجام برسانند.

وی ادامه داد: در حال حاضر از مراجع ذیربط پیگیر هستیم تا نرخ سود تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاران در استان‌هایی همچون خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌های برخوردار کمتر باشد تا بتوان آن را به عنوان یک مشوق در امر سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار داد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی باید برای سرمایه‌گذاران ایجاد شود، اذعان داشت: راه‌اندازی صندوق حمایت از سرمایه‌گذاران به عنوان یکی دیگر از پیشنهادات ما به مسئولان مربوطه در سطح کشور بوده است که امیدواریم عملیاتی شود.

خدمتگزار به وجود 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: وجود این مرز مشترک در کنار امنیت پایداری که در این استان جود دارد زمینه بسیار مناسبی برای رشد و توسعه اقتصادی استان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/22482/س/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول