اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست استاندار با هنرمندان مطرح شد

تدوین سند توسعه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور تهیه و تنظیم سند توسعه فرهنگی استان را صادر کرد.

تدوین سند توسعه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی ظهر امروز در نشست با هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای کمک به هنرمندان حرف زدن زیاد کارساز نیست بلکه باید در عمل به آن‌ها کمک کنیم، گفت: بخش عمده‌ای از کمک به هنرمندان بر دوش خود هنرمند است چراکه سیاست تاکنون نتوانسته مشکلات بخش فرهنگ را برطرف کند.

وی ادامه داد: باید ارتباط خود با هنر و هنرمندان را از این حالت خارج کرده و آن را به یک نظام تبدیل کنیم تا این که بحث‌ها و تصمیم‌گیری ما در عمل اجرایی شود.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بخش عمده‌ای از مشکلات استان را فرهنگی دانست و با ذکر نمونه‌ای از این مشکلات افزود: برای مثال کسی که در این استان طالب پست و مدیریت است معلوم نیست چرا به خود ما مراجعه نمی‌کند و از تهران پی‌گیر کار خود است که این از معضلات فرهنگی استان است.

وی با بیان اینکه وقتی ساختمانی ساخته می‌شود و در آن عیب و نقصی هست همه از پیمانکاران و معماران ایراد می‌گیرند گریزی به حوزه فرهنگ و اثرگذاری آن در جامعه زد و گفت: وظیفه هنرمند در استان ما و در کل همه جا مانند همان پیمانکار و معمار است که شالوده‌ها را با کارهای فرهنگی سفت کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از مشکلات استان را مربوط به کم‌کاری در حوزه فرهنگ دانست و خطاب به هنرمندان استان گفت: منتظر نباشید تا اینکه کسی بیاید و جاده را برای شما هموار کند بلکه این وظیفه خود شما بوده که فرهنگ‌سازی کنید و مشکلات را به این ترتیب از پیش رو بردارید.

وی اظهار ناامیدی از مدیریت فرهنگی استان را تا حدود زیادی سیاسی خواند و گفت: این‌گونه که برخی از شما مطرح کردید نبوده و اصولاً در دولتی که نام تدبیر بر آن است نباید از ناامیدی سخن به میان آورد.

خادمی افزود: این دولت در بسیاری از بخش‌ها از جمله در اقتصاد امید را در دل مردم زنده کرد و اگر به وضعیت بهمن سال گذشته سری بزنید متوجه می‌شوید که تورم ماهانه پنج درصد بود و اکنون به 1,2 درصد ماهانه رسیده است.

وی از هنرمندان استانی خواست تا به کمک مدیریت فرهنگی استان برنامه توسعه فرهنگی چهار ساله را بنویسند و در همین خصوص گفت: ما نیز برنامه چهار ساله استان را در محورهای چهارگانه نوشته‌ایم و از ابتدای سال 93 آن را اجرایی خواهیم کرد.

این مسئول یکی از دلایل رکود در عرصه فرهنگی را به مصرف کم کالاهای فرهنگی نسبت داد و گفت: اگر سرانه تولیدات فرهنگی در استان ما بالا باشد آثار هنرمندان استانی هم به فروش می‌رسد و از این رهگذر وضعیت بهتری خواهند داشت.

انتهای پیام/2571/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول